آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت برای جلوگیری از قاچاق چوب

قاچاق چوباستاندار گیلان با اشاره به جایگاه خوب گیلان در مقابله با قاچاق بر اساس گزارش‌های کشوری، بر لزوم اجرای برنامه‌ای عمومی و مؤثر در استان در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌های تعیین‌شده بر اساس برش استانی و نیز استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت برای جلوگیری از قاچاق چوب تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان زارع امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: قاچاق، معضلی ا‌ست که اقتصاد کشور را مورد هجمه قرار می‌دهد و علیرغم تلاش‌هایی که برای مهار آن صورت می‌گیرد؛ همه‌ساله خسارت‌هایی بر پیکره تولید داخلی وارد می‌کند.

وی قاچاق را پدیده‌ای چندوجهی خواند که مقابله با آن نیازمند برنامه‌ریزی و اعمال سیاست‌هایی در جهت حمایت از اقتصاد ملی است و افزود: مقابله با قاچاق، حفظ اشتغال و ثبات اقتصادی کشور را به همراه دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر و با افزایش فشار ناشی از تحریم‌ها، ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش‌ازپیش احساس می‌شود، تصریح کرد: در کنار اهمیت و لزوم رصد و پایش کالاها توسط سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به‌منظور اطمینان بخشی و شفافیت بخشیدن به امور، حمایت از تولید همراه با فرهنگ‌سازی مصرف تولیدات داخلی ضرورتی انکارناپذیر است.

به گفته زارع، مقوله پیشگیری ازآن‌جهت دارای اهمیت است که مانع از شکل‌گیری اشتغال کاذب، موقت و زودگذر و تغییر سبک زندگی به علت ترویج فرهنگ مصرف کالاهای خارجی که ازجمله آثار سوء قاچاق است، می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر فعالان مدنی در امر مقابله با قاچاق و تشویق برای استفاده از کالاهای داخلی بیان کرد: این‌یک واقعیت است که هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه دست یابد مگر آنکه برای تولیدات داخلی و سرمایه‌گذاران، اهمیت ویژه‌ای قائل شده باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حمایت از کالاهای داخلی گفت: جهت‌گیری حمایت از کالای ایرانی که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کرده‌اند و در دولت نیز برای اجرای آن برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شد، اقدامی در جهت پشتیبانی از اقتصاد ملی و مقابله با عواملی است که مانع رشد آن می‌شوند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه لازم است به‌طورجدی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ‌سازی شود، افزود: رسانه‌ ملی و دیگر رسانه‌های کشور در راستای تبیین اهمیت این امر و فرهنگ‌سازی عمومی برای استفاده از کالای ایرانی، به تولید محتوا بپردازند.

زارع با بیان اینکه از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای داخلی است و مبارزه با قاچاق کالا، از انتظارات به‌حق تولیدکنندگان محسوب می‌شود، تصریح کرد: درعین‌حالی که از مردم می‌خواهیم از کالای ایرانی استفاده کنند، از تولیدکننده نیز انتظار داریم کیفیت و قیمت کالای تولیدی را به‌گونه‌ای مناسب در اختیار جامعه قرار دهد.

وی با اشاره به جایگاه خوب گیلان در مقابله با قاچاق بر اساس گزارش‌های کشوری، بر لزوم اجرای برنامه‌ای عمومی و مؤثر در استان در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌های تعیین‌شده بر اساس برش استانی و نیز استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت برای جلوگیری از قاچاق چوب تأکید کرد.

استاندار گیلان همچنین حل مشکل کارت بازرگانی فعالان اقتصادی استان را امری ضروری خواند و به مسؤولان دستگاه‌های اجرایی متولی تأکید کرد که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مسئله اقدام کنند.

در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزش استان؛ آخرین اقدامات رفع موانع اجرایی فرآیند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی توسط رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی گیلان و همچنین اقدامات، مشکلات و نتایج حفظ و صیانت از ذخایر ملی در عرصه‌های جنگلی توسط مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش شد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا