آخرین خبرهااستان ها

بحران در تالش همچنان ادامه دارد/ روستائیان سیل‌زده چشم‌به‌راه سپاه

بحران در تالش همچنان ادامه دارد/ روستائیان سیل‌زده چشم‌به‌راه سپاه

تدبیرشرق/امیر مرادی امروز در گفت‌وگویی در رشت با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سیل‌زده تالش، اظهار کرد: در پی بارش باران و وقوع سیل در شهرستان تالش، ۱۸۰ واحد مسکونی درگیر سیل شدند که دراین‌بین ۲۰ واحد مسکونی به‌صورت کامل تخریب شد و اثاثیه ۳۰ واحد مسکونی نیز از بین رفت و همچنین مابقی منازل مسکونی درگیر نیز نیاز به تعمیر دارند.

وی با اشاره به وضعیت آب شرب سیل‌زدگان در شهرستان تالش، افزود: آب یک هزار و ۱۶۲ خانوار تالش براثر وقوع سیل قطع‌شده بود اما اکنون ۵۳۷ خانوار دارای آب شرب هستند و همچنان تلاش‌ها برای پایداری شبکه آب ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آخرین وضعیت برق سیل‌زدگان در شهرستان تالش، گفت: در پی وقوع سیل در شهرستان تالش، جریان برق دو هزار و ۴۰۰ خانوار قطع شد که با تلاش‌های صورت گرفته توسط امداد گران برق بخش عمده‌ای از خانوارها وصل شده اما هم‌اکنون ۹۵ خانوار بی‌برق هستند.

مرادی همچنین به آخرین وضعیت برخورداری از گاز شهری در مناطق سیل‌زده تالش اشاره کرد و افزود: براثر سیلاب‌ها، گاز ۴۲۸ مشترک قطع‌شده بود که تلاش امدادگران شرکت گاز برای پایدار کردن آن از همان ساعات اولیه آغاز شد اما همچنان ۷۵ خانوار بدون گاز هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آسیب‌های وارده به پل اصلی تالش در پی بارش باران و به راه افتادن سیل، تصریح کرد: پل اصلی تالش در حال تخریب بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته عبور و مرور را قطع کرده و عملیات انحراف آب از قسمت سالم پل را آغاز و هم‌اکنون نیز تعمیر پل توسط عوامل راهداری در دست اقدام است.

وی با اشاره به خسارت‌های سیل در بخش راه روستایی، خاطرنشان کرد: براثر بارش باران و وقوع سیل ۲۲ محور روستایی دچار رانش و ریزش در حاشیه جاده شده و در پی آن راه‌ها نیز مسدود شدند که هم‌اکنون ۶ محور روستایی همچنان مسدودند.

مرادی با اشاره به وضعیت شبکه مخابراتی در شهرستان سیل‌زده تالش، خاطرنشان کرد: تلفن ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان تالش و فیبر نوری کشوری در این شهرستان آسیب‌دیده قطع است و دستورات لازم به مخابرات داده‌شده تا تعمیرات در این زمینه تسریع پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به پل تخریب‌شده عابر پیاده در تالش نیز بیان کرد: پل عابر متصل به پل اصلی تالش تخریب‌شده اما به دلیل وجود فیبر نوری شهرداری نمی‌تواند در ساخت آن فعلاً اقدامی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به کمبودها در تأمین مصالح موردنیاز برای ترمیم نقاط آسیب‌دیده، گفت: در تأمین سنگ وزنی برای ترمیم پل‌ها با مشکل جدی مواجه هستیم هرچند تاکنون ۲۰ کامیون از سد شفا رود این نوع مصالح تأمین‌شده اما نیاز به مساعدت در این زمینه وجود دارد.

مرادی با اشاره به اقدامات شهرداری تالش در جهت برقرار کردن مسیر برای آمدوشد خودروها، بیان کرد: شهرداری تالش نسبت به تکمیل پل کمربندی شهر برای تردد ماشین‌های سواری سبک و سنگین مشغول فعالیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین به تأمین مایحتاج و کالاهای امدادی به سیل‌زدگان در تالش خبر داد و گفت: برای ۱۰۰۰ نفر از روستائیان در مناطقی که راه دسترسی‌شان مسدود شده آذوقه تأمین‌شده و همچنان نیز این نوع امدادرسانی به مردم ادامه دارد.

مرادی با بیان اینکه مردم تالش به‌شدت نیازمند حضور بسیج و سپاه هستند، تصریح کرد: احداث کف بند و دیواره‌ها بعد پل اصلی تالش توسط آب منطقه‌ای، ساخت دیواره رانش شده در شهر چوبر توسط شهرداری چوبر و ترمیم پل اصلی شهر اسالم توسط شهرداری ازجمله مواردی هست که هم‌اکنون در دست اقدام است اما همچنان مردم روستایی تالش نیاز به کمک‌های سپاه دارند.

مرادی با بیان اینکه از سپاه استان درخواست تأمین تجهیزات راهداری ازجمله بیل زنجیری و لودر شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۵۰ روستای سیل‌زده شهرستان تالش درگیر سیل است، برای بازگشایی مسیرها به تجهیزات لجستیک سپاه ازجمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیاز فوری داریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا