آخرین خبرهااستان ها

برآورد اولیه میزان خسارت های ناشی از سیل تالش، بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان است

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان تالش عنوان کرد؛

تدبیرشرق/ارسلان زارع عصر امروز (دوشنبه) پس از بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهرستان تالش اظهار داشت: به دنبال اعلام هواشناسی مبنی بر پیش بینی وقوع بارندگی در غرب گیلان؛ اطلاع رسانی گسترده‌ای به مردم و کشاورزان صورت گرفت که میزان خسارت‌ها با وجود حجم زیاد بارندگی، با همکاری های مناسب صورت گرفته، کمتر است.
وی با تصریح اینکه این میزان بارندگی در درازمدت بی سابقه بوده ، گفت: طی مدت چهار ساعت بالغ بر ۲۴۰ میلی متر باران بارید و حجم بارش ها در طول شبانه‌روز گذشته از ۳۰۰ میلی متر تجاوز کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی به محض وقوع سیل در منطقه حضور داشتند و از صبح روز گذشته نیز مدیران مرتبط استانی به صورت میدانی پای کار بوده و بر روند خدمات رسانی ها نظارت می کنند.
دکتر زارع به تاکید صورت گرفته مبنی بر پیشگیری از افزایش میزان خسارت های وارده به مردم، اراضی کشاورزی و تاسیسات زیربنایی اشاره کرد و گفت: به سبب حجم بالای آب، بخشی از تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی، جاده های روستایی و منازل مسکونی آسیب دیدند.

استاندار گیلان برآورد اولیه میزان خسارت های وارده این سیل را بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: براساس گزارش واصله تا زمان حاضر، ۱۰ واحد مسکونی روستایی به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و به تعدادی از واحدها نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد آسیب وارد شده است.

وی به حضور کارشناسان بنیاد مسکن در منطقه و انجام برآورد میزان خسارت های وارده به منازل مسکونی اشاره و خاطرنشان کرد: از تعداد شش جاده ارتباطی مسدود شده روستایی ناشی از سیل، سه روستا بازگشایی شده و بقیه نیز به سبب حجم بالای گل و لای تا فردا بازگشایی می‌شوند.

دکتر زارع با بیان اینکه بخش اعظمی از قطعی آب، برق و گاز تا امشب رفع خواهد شد، گفت: بخش باقیمانده نیز تا فردا وصل می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: درخصوص آن دسته از ساکنان این منطقه که منازلشان به صورت گسترده آسیب دیده، هلال احمر و دیگر دستگاه ها مشغول امدادرسانی هستند.

وی همراهی و صبوری کنونی موجود میان مردم را در مدیریت شرایط کمک کننده دانست و اظهار کرد: به سبب اهتمام رئیس جمهوری، مجموعه دولت و قول مساعد برای حمایت های اعتباری؛ پس از برآورد کامل خسارات وارده از طریق سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات و پیگیری های لازم صورت می گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا