آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

فرد مظنون ارسال کننده نامه سمی به ترامپ بازداشت شد / این فرد از کانادا در حال ورود به آمریکا بود

نامه سمییک مقام اجرای قانون فدرال آمریکا بامداد دوشنبه اعلام کرد که فرد مظنون ارسال کننده نامه سمی به ترامپ بازداشت شده است.

به گزارش تدبیرشرق، یک مقام اجرای قانون فدرال به شبکه ان بی سی نیوز گفت: یک فرد ناشناس در زمان ورود به آمریکا از کانادا توسط نیروهای حفاظت از مرزها بازداشت شده است.

تا کنون جزئیات بیشتری در مورد هویت و ملیت فرد مظنون گزارش نشده است.

پیش از این مقامات امنیتی آمریکا گفته بودند که آنها بر این باورند که نامه سمی ارسال شده به ترامپ از کانادا پست شده و به دنبال یک زن کانادایی در ارتباط با این نامه‌ها هستند.

یک مقام امنیتی آمریکا روز شنبه از کشف یک نامه حاوی ماده سمی ریسین که برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ارسال شده بود، خبر داد.

این مقام به آسوشیتدپرس گفت که این نامه سمی در تاسیسات دولتی که نامه‌های ارسالی به رییس جمهوری آمریکا را پیش از رسیدن به مقصد مورد بازرسی قرار می‌دهد، کشف شد.

در سال ۲۰۱۸ ویلیام کلاید آلن سِـوم، یک سرباز بازنشسته نیروی دریایی در ارتباط با ارسال نامه‌های آغشته به ریسین به ترامپ و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بازداشت شد.

ویلیام آلن یکی از این نامه‌ها را به آدرس ترامپ ارسال کرده‌ بود. «سرویس مخفی» ایالات متحده، نیرویی که وظیفه محافظت از مقام‌های آمریکایی را دارد گفته بود، نامه ارسالی هرگز به کاخ سفید نرسید.

سم کشنده ریسین از دانه‌های کرچک گرفته می‌شود. این سم از طریق تنفس، خوردن یا آشامیدن وارد بدن انسان می‌شود و قدرت مرگ‌آوری آن هزاران برابر بیشتر از سم سیانور است.

در سال ۲۰۱۳ نیز مقام‌های امنیتی آمریکا از ارسال نامه‌هایی حاوی سم ریسین به باراک اوباما رییس‌جمهوری وقت و یک سناتور خبر داده بودند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا