آخرین خبرهاسیاسیملی

طرح سه فوریتی مجلس برای اقدام متقابل برابر آمریکا

تدبیرشرق/سید علی آقازاده پیش از ظهر امروز در نشست مطالبه گری دانشجویان از عملکرد نمایندگان مجلس در سالن جلسات بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه مردم، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند، اظهار کرد: در ابتدای آغاز به کار مجلس به دنبال راهکاری برای حل مشکلات مردم بودیم و اکنون نیز این هدف را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، جلسات استیضاح و سؤال از رئیس‌جمهور و وزرا را کلید زدیم، تصریح کرد: بعد از برگزاری جلسات درنهایت تصمیم بر این شد که به دلیل مصلحت‌های کشور دولت را باید تحمل‌کنیم، زیرا چند ماهی به پایان این دولت نمانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه مجلس شورای اسلامی حل مشکلات معیشتی مردم است، گفت: هیچ تدبیری برای حل مشکلات اقتصادی مردم وجود ندارد و اقداماتی نیز انجام می‌شود که حتی فرصت بورس را تبدیل به تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون‌های مختلف مجلس مشکلات مردم بررسی می‌شود، افزود: باید فلسفه خروج آمریکا از برجام برای مردم تبیین و روشنگری شود تا دشمنی‌های استکبار جهانی برای مردم مشخص شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورها به فکر منافع خودشان هستند و تصمیم‌گیری می‌کنند، بیان کرد: حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه‌های پیچیده‌ای هستند و دشمن نیز به چالش‌های موجود در کشور امید بسته است.

آقازاده با بیان اینکه تمامی مشکلات موجود در کشور به دلیل برجام و دشمنان خارجی نیست، گفت: بی‌کفایتی‌های داخلی و سوء مدیریت‌های برخی از مسؤولان باعث بروز برخی از مشکلات اقتصادی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما تصمیم قهر با دنیا را نداریم، بیان کرد: نظر ما این است که نباید به‌راحتی کشور را در اختیار دشمنان قرار دهیم اما در مذاکرات برجام یک بحران برای کشور ایجاد شد و دشمن خوب ما را ارزیابی کرد زیرا با شاکله بد دیپلماسی وارد مذاکرات شده بودیم.

رئیس کمیته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید در مقابل زورگویی‌های آمریکا کوتاه بیاییم، گفت: درایت مقام معظم رهبری بعد از خروج آمریکا از برجام، باعث اجرای تعلیق تعهدات ایران اسلامی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی شد.

آقازاده با اشاره به اینکه آمریکا هیچ حقی در رابطه با طرح راه‌اندازی مکانیزم ماشه ندارد زیرا از برجام خارج‌شده، افزود: مجلس هنوز در بخش برجام و مکانیزم ماشه ورود نکرده زیرا طبق قانون موضوع در بخش امنیت ملی است و بعد در مجلس مطرح می‌شود و اکنون مجلس وارد ارائه طرح‌شده و وزیر امور خارجه نیز به مجلس دعوت‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح سه فوریتی مجلس در جهت اقدام متقابل با اقدامات آمریکا در حال انجام است، گفت: مجلس در کمیسیون‌های هسته‌ای و امنیت ملی به‌طورجدی پیگیر این موضوع است.

رئیس کمیته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیدگاه‌های بسیار خوبی در جوانان بسیج دانشجویی وجود دارد، افزود: دانشجویان ظرفیت‌های باارزش جامعه هستند زیرا دانشجویان توانایی مطالبه گری تدبیری، مردمی و نظارتی دارند.

آقازاده با بیان اینکه مسؤولان باید در مدیریت‌های اجرایی از جوانان بیشتر استفاده کنند، گفت: جوانان گیلانی توانمندی بالایی دارند و باید از ظرفیت این جوانان بیشتر استفاده شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا