آخرین خبرها

فرماندار صومعه سرا: دولت به دنبال توانمندسازی و خودکفایی روستاییان است

علی فتح اللهی عصر شنبه در حاشیه افتتاح برخی پروژه های جهاد کشاورزی صومعه سرا به ایرنا اظهار داشت: رویکرد دولت در مناطق محروم و روستایی، توسعه و آبادانی است و در همین راستا دولت توجهی ویژه به مناطق محروم دارد.
وی با اشاره به اینکه حمایت و پشتیبانی جهاد کشاورزی از این طرح ها برای توسعه و اشتغالزایی ضروری است، افزود: حمایت از طرح های تولیدی و مشاغل خانگی نقش مهمی در توسعه شهرستان و مناطق محروم دارد.
به گفته فتح اللهی ، طرح تولید و پرورش مرغ بومی به سبب اینکه یکی از‏‎ ‎‎راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین ‏راه‌ها برای ایجاد اشتغال، حفظ ذخایر پرارزش‏‎ ‎ژنتیکی مرغان بومی ‏و بهبود تغذیه روستاییان است، از اهمیت ‏ویژه‌ای برخوردار‏‎ ‎است‎. ‎
مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا نیز با اشاره به اینکه چهار واحد تولیدی و پرورش مرغ بومی در این شهرستان به بهره برداری رسید، اظهار داشت: جهاد کشاورزی علاوه بر وظایفش حمایت از اشتغال و تولید مشاغل خانگی را درکنار محصولات راهبردی در اولویت قرار داده است.
احمد پادیاب با اشاره به اینکه کشاورز با چند پیشگی می تواند تولید و درآمد بیشتری داشته باشد، افزود: امروز شاهد افتتاح طرح هایی هستیم که کشاورز همزمان به تولید چند محصول می پردازد و از تک محصولی خود را خارج می کند تا بتواند از فضاهای موجود بهترین استفاده را ببرد .
وی افزود: سه واحد تولید و پرورش مرغ بومی با مجموع تولید سه هزار قطعه مرغ در روستاهای تازه آباد تطف ، چنه سر و شعله پس با اعتبار 435 میلیون تومان با اشتغالزایی برای 18 نفر به بهره برداری رسید.
دو واحد تولید و پرورش توت فرنگی، کیوی و زنبور عسل و یک واحد طیور بومی روز شنبه در روستاهای تطف و اباتر افتتاح شد که برای راه اندازی این واحدهای تولیدی، در مجموع 110 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
همچنین طی مراسمی با حضور مسئولان شهرستان صومعه سرا ، از تولید کنندگان برتر مشاغل خانگی به مناسبت هفته جهاد کشاوری تجلیل شد.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
21 تا 27 خردادماه، هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: فرزاد حسن پور ** انتشاردهنده: کبیری
7292/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا