آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

دانش‌آموزی از تحصیل محروم نمی‌ماند

دانش آموزمدیر آموزش‌وپرورش شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به نواختن زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی با اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و رعایت موازین بهداشتی و همکاری اولیای مدارس باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل محروم نشود.

حسین بالو صبح امروز در حاشیه آیین بازگشایی مدارس  با اشاره به بازگشایی مدارس این شهرستان به‌صورت حضوری و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی اظهار کرد: مدیران مدارس و عوامل اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اطمینان خاطر در قبال سلامتی دانش‌آموزان برای خانواده‌ها ایجاد کنند.

 وی بیان اینکه تقسیم‌بندی دانش‌آموزان در کلاس‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، گفت: همه معلمان و کادر آموزشی با رعایت موازین بهداشتی طبق دستورات ستاد ملی کرونا در کلاس درس برای تدریس حاضر خواهند بود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه کلاس‌ها با توجه به مساحت کلاس و با فاصله یک متر مطابق با پروتکل‌های بهداشتی چیدمان آموزشی می‌شود، افزود: ناگزیر از بسترهای متفاوت باید برای حضور دانش‌آموز در سر کلاس درس استفاده کنیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌صورت چرخشی و هفتگی کلاس‌ها برگزار می‌شوند و تمامی مقاطع دانش‌آموزی گرو بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت زنگ‌های تفریح با تقسیم حضور دانش‌آموزان در حیاط مدرسه به‌صورت کلاسی در ساعات جداگانه است، بیان کرد: ساعت تعطیلی در مدارس دو نوبته با در نظر گرفتن فاصله زمانی مناسب تا مهیا شدن مدرسه برای حضور دانش‌آموزان شیفت دوم، تعطیلی شیفت اول ساعت ۱۱:۳۰ و شروع شیفت دوم ساعت ۱۳ است.

بالو  با اذعان به اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و رعایت موازین بهداشتی و همکاری اولیای مدارس باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل محروم نشود، افزود: تأکید ما بر این است که اولیا فرزندانشان را با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک راهی مدارس کنند و در این راستا برنامه‌های آموزشی و پروتکل‌های بهداشتی در ساعات مدرسه و بیرون از آن ارائه شده و توسط کادر بهداشتی مدارس به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ نوع آموزشی جایگزین آموزش، حضوری نمی‌شود، تصریح کرد: تنوع‌بخشی به روش‌های آموزشی و تربیتی و استفاده از فضای مجازی در شرایط قرمز سامانه شاد و آموزش‌های تلویزیون به‌منظور تثبیت یادگیری برنامه‌هایی است که فرآیند آن باید توسط مدیران، معلمان و کادر مدرسه نظارت شود.

 بالو با بیان اینکه خانواده‌ها از طریق کانال‌های ارتباطی که با مدیران مدارس دارند می‌توانند از شرایط حضور دانش‌آموز مطلع شوند، بیان کرد: دانش‌آموزان در ساعات حضوری از تدریس معلمان خود بهره می‌گیرند و در ساعات غیرحضوری از تلویزیون، شبکه شاد و بسته‌های آموزشی که سازمان برای پیشرفت درسی برنامه‌ریزی نموده است.

وی با اشاره به اینکه برای آماده شدن شرایط شروع موفق سال تحصیلی تلاش‌های بسیار شده است، تصریح کرد: دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش در سراسر کشور، مدارس را برای استقبال از دانش‌آموزان آماده کرده‌اند و با توجه به تصمیمات گرفته‌شده در جلسه هیأت دولت برای اختصاص دادن اینترنت رایگان برای شبکه آموزشی شاد، انتظار می‌رود این حرکت بزرگ فضای امن تعلیم و تربیت و ارتباط دانش‌آموزان با معلمان را بیش از گذشته تسهیل گرداند.

بالو با اشاره به کیفیت آموزش و یادگیری مفاهیم پایه‌های تحصیلی نحوه زمان‌بندی تدریس گفت: حداکثر ساعت آموزشی در هر زنگ برای پایه‌های اول و دوم ۲۵ دقیقه، سوم ابتدایی تا هشتم متوسطه ۳۰ دقیقه و سایر پایه‌ها ۳۵ دقیقه آموزش، ارائه می‌شود.

مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به روند ضدعفونی مدارس بیان کرد: کارهای اولیه ضدعفونی مدارس انجام‌شده و با کمک بعضی از نهادها و مجموعه‌های خارج از آموزش‌وپرورش شهرستان این کار انجام می‌شود، مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز در مدارس آماده است و نیروها نیز در ارتباط با نحوه ضدعفونی آموزش‌دیده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای مدرسه که مجموعه‌ای متشکل از نمایندگان معلمان، اولیا و شخص مدیر مدرسه است در ارتباط با مباحث و مسائل داخلی مدرسه تصمیم‌گیری افزود: با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش بنا را بر حضور دانش‌آموزان گذاشته، این شورا اختیار دارد نحوه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه مدیریت کند، اگر تشخیص داد که تعداد دانش‌آموزان به‌تناسب و تراکم نسبت به فضای کلاس‌ها بیشتر است، باید آنان را تقسیم‌بندی کرده و در گروه‌های متعدد در مدرسه برای آموزش دعوت نماید.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا