آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

میزبانی سپاه برای حل مشکلات مسکن مهر رشت/تعیین تکلیف مالکیت مهم‌ترین دغدغه ساکنان

مسکن مهرامروز نشستی یا عدم تعیین تکلیف وضعیت مالکیت، سود دوران مشارکت، ارزش‌افزوده و فقدان زیرساخت‌ها از جمله مشکلات مسکن مهر رشت است به منظور رفع این مشکلات نشستی به میزبانی سپاه قدس گیلان و با حضور نمایندگان ساکنان مسکن مهر و مدیران کل مربوطه برگزار شد.

به گزارش تدبیرشرق، ازدواج بسیاری از زوج‌ها ارتباط مستقیم با تهیه مسکن دارد ولی التهاب شدید در بازار مسکن و افزایش‌ عجیب قیمت‌ها و اجاره‌بها بسیاری از زوج‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده و حتی ازدواج آنان را به تأخیر انداخته است و وقتی با یک زوج تازه ازدواج‌کرده هم‌کلام شدیم آنان نگران افزایش قیمت بوده و با ناامیدی به شرایط موجود نگاه می‌کردند.

مسکن مهر ۴۰۰ هکتاری رشت با ۹ هزار واحد جزو بزرگترین‌ها در کشور

به همین منظور در دولت هشتم یک طرح با عنوان ساخت مسکن و مهر در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن متقاضیان با پرداخت مبلغی صاحب‌خانه می‌شدند که بدیهی است سهولت این امر با استقبال متقاضیان مواجه شد و به تبع آن مسؤولان وقت در شهر رشت نیز پس از جانمایی صورت‌گرفته اقدام به  ساخت مسکن مهر کردند.

عدم برنامه‌ریزی درست مسؤولان و تداوم آن در دولت‌های بعدی منجر به بروز و ظهور مشکلات عدیده برای ساکنین مسکن مهر رشت به عنوان یکی از بزرگترین سایت‌های مسکن مهر در کشور شده است.

مساحت کل سایت مسکن مهر رشت ۴۰۰ هکتار و دارای ۹ هزار واحد بوده و به‌نوبه خود در کشور کم‌نظیر است که متأسفانه با مشکلاتی ازجمله سود دوران مشارکت، ارزش‌افزوده، زیرساخت‌ها، مالکیت خانه مواجه بوده و همین امر باعث هجمه شدید درخواست‌های مردمی از مسؤولان راه و شهرسازی و شهرداری رشت شده است.

یکی از عمده‌ترین مشکل ساکنان مسکن مهر رشت مسئله مالکیت ساختمان‌ها است به‌طوری‌که هنوز قیمت تمام شده ساختمان‌ها تعیین نشده و با توجه به قوانین دست‌وپا گیر موجود ازجمله ارزش‌افزوده، هزینه شهرداری‌ها و تمدید پروانه‌ها هرساله با توجه به شرایط کشور بر افزایش قیمت‌ها افزوده می‌شود.

با توجه به شرایط ملتهب مسکن و در راستای کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بهای منازل مسکونی، تعیین تکلیف وضعیت مسکن مهر رشت در اولویت برنامه‌های مسؤولان استان قرار دارد و بر همین اساس عصر امروز میز خدمت جهادی با موضوع حل مشکل مسکن مهر رشت در سالن اجتماعات بسیج اقشار سپاه قدس گیلان برگزار شد.

میز خدمت جهادی برای حل مشکلات ساکنان مسکن مهر

به گفته رئیس بسیج کارمندی سپاه قدس گیلان مسکن حل مشکلات مسکن مهر رشت به یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و ساکنین آن تبدیل شده و ساکنین آن هنوز در انتظار تعیین تکلیف مالکیت و تعیین قیمت تمام شده واحدهای خود هستند.

سرهنگ عباس حسینی معتقد است برای تعیین تکلیف مالکیت و حل معضلات مسکن مهر رشت تمامی ادارات و نهادها باید پای‌کار بوده و از همه ظرفیت قانونی خود استفاده کنند به همین منظور امروز میز خدمت جهادی در سالن اجتماعات بسیج کارمندی و‌‌ با حضور مدیران کل مربوطه برگزار کردیم.

وی می‌گوید هدف ما برگزاری این میز خدمت در مسکن مهر رشت بود ولی به علت شیوع کرونا تصمیم بر این تا سه نماینده از تعاونی مسکن مهر در این جلسه شرکت و‌‌ مطالبات خود را با مدیران کل مربوطه بیان کنند.

ساکنین مسکن مهر در انتظار تعیین تکلیف مالکیت

به گفته یکی از اعضای تعاونی مسکن مهر رشت مشکلات در این سایت بسیار زیاد است و تا زمانی که مشکلات موجود برطرف و وضعیت مالکیتی این واحدها تعیین تکلیف نشود دغدغه این افراد و خانوارهای ساکن رفع نمی‌شود زیرا وجود این ایرادات زیاد در مسکن مهر رشت سبب شد تا اعضای تعاونی، اعتماد خود را نسبت به هیئت‌رئیسه تعاونی کمی از دست دهند.

رضا رحمان زاده می‌گوید عدم اعتماد و گران شدن هرساله قیمت مسکن و عدم تعیین قیمت نهایی مسکن مهر باعث ایجاد نگرانی اعضاء کارگزاران و تعاونی‌ها ایجادشده است لذا به اعتقاد وی به نظر می‌رسد اداره تعاون، مسکن و شهرسازی و شهرداری برای به دست آوردن هزینه خود دست‌به‌جیب مردم می‌کنند ولی این استنباط شخصی من بوده و امیدوارم غلط باشد.

آمادگی مسکن و شهرسازی برای حل مشکل ساکنین مسکن مهر به‌صورت اعیانی

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان برای تعیین تکلیف و انتقال مالکیت در مسکن مهر رشت قوانینی ازجمله اعیانی است به‌طوری‌که راه و شهرسازی این آمادگی را دارد تا به اعضا و تعاونی‌ها کمک شود تا مساحت‌های زمینی که به ازای سرانه هر مالکیت در نظر گرفته‌شده در اعیان را تعیین تکلیف کند اما خود تعاونی‌ها باید استانداردها را رعایت و استعلام‌های موجود را از شهرداری‌ها دریافت کنند.

ماکام پدرام می‌گوید بند ب تبصره هشت به راه و شهرسازی مجوز داده در سال گذشته و امسال اعضا مجموعه که قصد خرید زمین خود را دارد هرگونه کمکی به‌مانند پرداخت اقساطی مبلغ زمین را انجام می‌دهد تا این عزیزان بتوانند عرصه خود را هم دریافت کنند.

وی معتقد است اگر اعضا بند ب تبصره هشت را رعایت کنند کمک بسیار شایانی به خودشان می‌شود به‌طوری‌که انگار مالکیت عرصه زمین را خریداری کرده و هزینه آن پولی که پرداخت می‌شود به همین مجموعه برمی‌گردد.

اقدام جهادی مدیران تنها راه‌حل رفع مشکل مسکن مهر رشت

مسکن مهر رشت ساخته شد تا مردم و برخی مستأجران بی‌دغدغه با پرداخت مبلغی پول صاحب‌منزل شوند ولی امروز دچار گرفتاری شدند و این همان نکته‌ای است که عضو تعاونی مسکن مهر رشت به آن اذعان داشته و می‌گوید مشکلات موجود در مسکن مهر رشت بعضاً باعث ایجاد اختلافات خانوادگی شده زیرا فرد نتوانسته مبلغ موردنظر را پرداخت و تعاونی هم از ابزارهای فشار برای دریافت مبلغ استفاده می‌کند.

عمده مشکلات موجود در مسکن مهر رشت در حوزه بحث تعیین مالکیت بوده است لذا مشکلات موجود در سایت مسکن مهر رشت امید افراد برای خانه‌دار شدن را ناامید کرده و برگزاری میز خدمت‌هایی مانند آنچه امروز در ستاد بسیج اقشار اتفاق افتاد بسیار می‌تواند به حل مشکل ساکنین آن کمک کند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا