آخرین خبرهااسلایدرخبر داغیادداشت

رسانه حسینی بایدها و ضرورت‌ها

رسانه حسینی

رسانه حسینی می‌داند که به گفته مارشال مک لوهان رسانه قدرت است و سعی می‌کند و بر این باور است که باید همچون حسین که با قدرت در برابر زور مداران و صاحبان زر و زور و تزویر ایستاد و امروز با همان قدرت حسینی و با یک قدرت رسانه‌ای در برابر رسانه‌هایشان بایستد.

*مهدی پارسا

بروز و ظهور انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم کرد تا مکتب حسین(ع) پس از سالها نشستن در قلب و دل میلیون‌ها عاشق حسین(ع) به بیرون از اذهان و قلوب آنها به مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و کوی و برزن راه پیدا کند و جلوه هایی از شور،شعور، عشق، دلدادگی و محبت به این خاندان را نمایان سازد. در دشت کربلا صحنه هایی تجلی یافت که عقل را پذیرای باور آن نبوده و نیست و در این گیر و دار گذران عمر و زندگی آنچه که در انتقال این شور و شعور و دلدادگی مهمترین نقش را ایفا کرده رسانه بوده است.

شاید بهتر باشد بگوییم رسانه‌ها ونه رسانه، مسجد، منبر، وعظ، خطابه، مجلس روضه و امروز در کنار این رسانه های سنتی، رسانه‌های مدرن امروزی به این مسیر پر از جاودانگی پیوسته و پیام رسان نهضت عاشورا شده‌اند.

اما آنچه که می بایست به آن توجه کرد این است که رسانه حسینی چه ویژگی هایی باید داشته باشد. رسانه حسینی اگر یک شخص، یک خبرنگار، یک رسانه، یک اقدام رسانه‌ای و هر پیام رسان دیگری باشد بایستی تبیین گر محرم و عاشورا باشد.

محرم و عاشورا خود رسانه اند و این بار خود رسانه باید خودش را رسانه‌ای کند. رسانه حسینی هر آنچه را در اوج محرم که می‌توان آن را کربلا نامید و چیزی به تعبیر بزرگ خبرنگار و راوی دشت نینوا حضرت زینب(س) جز زیبایی نبود باید به تصویر بکشد، به متن بیاورد و آن را برای آیندگان به میراث بگذارد.

رسانه حسینی باید از مادری روایت کند که سر بریده شده فرزندش توسط دشمن را به سوی آنان پرتاب می‌کند و با افتخار و غروری مثال‌زدنی می‌گوید ما آنچه را که در راه خدا داده ایم پس نمیگیریم.

رسانه حسینی از ایمان و اعتقاد جوان مسلمانی که بیش از ۱۷ روز از مدت مسلمان شدنش نمی گذرد و بر اساس اعتقادش با خدا و مولایش حسین(ع) معامله می‌کند می‌گوید.

رسانه حسینی از فرد فرد تنها سپاه محدود و معدود عالم که در قالب لشکر سالارشهیدان جمع شده‌اند و هر یک برای مواجهه با کفر از یکدیگر پیشی می گیرند می گوید.

رسانه حسینی اصول را فدای فرعیات نمی‌کند.

رسانه حسینی رخدادی به نام عاشورا را جریان‌ساز می‌کند.

رسانه حسینی به خوبی می‌داند که اردوگاه کفر امروز با همه داشته‌های رسانه‌ای، فکری و انسانی خود به مقابله آمده تا حسین(ع) را از اهلش جدا کند و می داند که اهمال و سستی در این مسیر جبران ناپذیر است.

رسانه حسینی می‌داند که کاروان اسرای کربلا رسانه‌ای بی‌بدیل است.

رسانه حسینی می‌داند که زینب(س) بزرگ خبرنگار و رویداد گر آن اتفاق بزرگ در تمام دوره‌های عالم است زیرا اگر این خبرنگار نبود و روایتگری نمی کرد، کربلا در کربلا میماند.

رسانه حسینی به خوبی می‌داند که شیوه‌های کار رسانه‌ای و خبری علی رغم این که یک اصل مهم در این حرفه است نیازمند داشتن اطلاعات صحیح و درست است.

رسانه حسینی می‌داند که معاندان رسانه‌ای و رسانه‌های معاند چه تصویری از فرهنگ حسینی ارائه می‌دهند و نشر فرهنگ محمدی، علوی و حسینی را یک ضرورت می‌شمارد.

رسانه حسینی می‌داند که به گفته مارشال مک لوهان رسانه قدرت است و سعی می‌کند و بر این باور است که باید همچون حسین که با قدرت در برابر زور مداران و صاحبان زر و زور و تزویر ایستاد و امروز با همان قدرت حسینی و با یک قدرت رسانه‌ای در برابر رسانه‌هایشان بایستد. و امروز در آغاز محرم ۱۴۴۲ هجری قمری، رسانه حسینی انقلاب، در روزگاری که میهمانی ناخوانده به نام کرونا ما را به امتحان فراخوانده و برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را به کم فروغی کشانده، هر لحظه و ساعت فعالیت خود را به حسین(ع) و عطر حسینی اختصاص می دهد و خود، مجلس عزای حسین(ع) می‌شود.

*رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا