آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان : محرم امسال با نذر فرهنگی برای بصیرت و آگاهی بیشتر تلاش کنیم

نذر فرهنگی
نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از برگزاری طرح ” نذر کتاب” در ماه محرم خبر داد.

به گزارشتدبیرشرق؛ نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در پی فرا رسیدن ماه محرم و صفر گفت:در سال جاری که شیوع بیماری کرونا ست و بسته های خوراکی موجبات گسترش بیماری را افزایش می دهند می توان به نذر فرهنگی بیشتر توجه کرد زیرا فعالیتهای فرهنگی تاثیر دراز مدت دارند.

نادری افزود: کتابهای جمع آوری شده در طرح ” نذر کتاب” امسال ، صرف تجهیز کتابخانه های عمومی و یا کتابخانه های مدارس مناطق کم برخوردار شهرستان لاهیجان خواهد شد. کتابخانه شهید باهنر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان دو ایستگاه اهدای کتاب می باشند که علاقمندان می توانند تا پایان محرم برای اهدا کتابهای خود به این دو مکان مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: پیش از این دو دوره گلریزان کتاب در لاهیجان برگزار گردید و از کتابهای جمع آوری شده به بیش از هفت مدرسه در مناطق کم برخوردار کمک ؛ همچنین به کمپ ترک اعتیاد اهدا شد و برخی نیز به صورت رایگان در طرح سالمسازی دریا و مناسبتهای خاص میان علاقمندان پخش گردید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در ادامه اضافه کرد: فلسفه قیام عاشورا و شور و شعورحسینی در کنار هم همواره از اهداف فرهنگی ما بوده و دراین خصوص فعالیتهایی همچون نمایش خیابانی و اجراهای صحنه ای با محتوای دینی ، معرفی کتاب ، گفتگو با نویسندگان وشاعران آیینی  و … صورت گرفته است .

«نذر» داراى پیشینه طولانی است و انسان در طول تاریخ از آن سود جسته و با نذر سعى کرده تا بخشش و کمک به نیازمندان را در راستای اعتقادات دینی جلب نماید. در این میان جای نذر فرهنگی کم رنگ است نذر کتاب که در تداوم فرهنگ مذهبی نذر و فرهنگ اهدای کتاب در ایران شکل گرفته است چه خوب خواهد بود که بیشتر فرهنگسازی شود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی تاکنون اقدامات فراوانی را انجام داده است از جمله : رونمایی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از نویسندگان،اهدا کتاب ، برگزاری کلاسهای شاهنامه خوانی و تشویق کودکان به اشنایی باادبیات، اجرای طرح کتابگردی ، برپایی سلسله  نشستهای شعر ،داستان و ترانه و……

لاهیجان از چهار دوره شرکت در رقابت پایتخت کتاب سه دوره نامزد پایتخت کتاب و شهر فعال ترویج کتاب و کتابخوانی شناخته شده است .

/روابط عمومی اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا