آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

آسیب ۱۰۰ رسته شغلی ناشی از کرونا در گیلان

رسته شغلیمدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان از تسهیلات هزار و ۱۲۰ میلیارد تومانی کرونایی در استان گیلان خبر داد و گفت: در گیلان بیش از ۱۰۰ رسته شغل آسیب‌دیده است به همین منظور هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به گیلان اختصاص پیداکرده است که از این مقدار ۳۰۰ میلیارد تومان ثبت‌نام‌شده و تنها ۲۰ درصد آن دریافت شده است.

به گزارش تدبیرشرق، یونس رنج‌کش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها در شرایط کرونا به خوبی به وظایف خود عمل کردند، اظهار کرد: رسالت اجتماعی خبرنگاران بیان مشکلات مردم و رساندن آن به گوش مسوولان است که خوشبختانه اصحاب رسانه در گیلان به این امر واقف هستند.

وی با تأکید بر لزوم برجسته‌سازی برندهای اقتصادی استان گیلان گفت: توانایی و ظرفیت‌های اقتصادی استان گیلان بسیار خوب و مؤثر بوده و این ویژگی‌ها برجسته‌سازی شده تا مهم‌ترین محصولات استان خود را به دیگر مردم کشور معرفی کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با اذعان به اینکه پشتیبانی از واحدهای تولیدی مهم‌ترین سیاست دولت در طی هفت سال گذشته بوده است، تصریح کرد: باید ضمن حفظ شرایط موجود شرایط اقتصادی خوبی را در کشور و گیلان ایجاد کنیم و تنها راه برای تحقق این مهم حفظ شرایط موجود و رونق بخشیدن به واحدهای راکد استان است.

رنج‌کش مهم‌ترین چالش کشور را تحریم‌های ظالمانه استکبار دانست و بیان کرد: آمریکا و کشورهای غربی شدیدترین تحریم را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده و مردم در سخت‌ترین دوران خود به سر برده و دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای خروج کشور از این شرایط دارد لذا باید در سال جدید به جهش و‌ رونق تولید توجه شود تا بتوانیم قله‌های موفقیت را در کشور فتح کنیم.

وی با گله‌مندی از عملکرد بانک‌ها در ایام کرونا گفت: تسهیلات حمایتی دولت باید به‌درستی توسط تمامی ارگان‌ها به‌ویژه بانک‌ها اعمال شود به همین دلیل از بانک‌های استان درخواست دارم به دستورالعمل بانک مرکزی توجه کنند زیرا در غیر این صورت واحدهای تولیدی در استان گیلان با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان از تسهیلات کرونایی بیش از یک‌هزار میلیارد تومانی در استان گیلان خبر داد و افزود: در گیلان بیش از ۱۰۰ رسته شغل آسیب‌دیده و به همین منظور یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به گیلان اختصاص پیداکرده که از این مقدار ۳۰۰ میلیارد تومان ثبت‌نام‌شده و تنها ۲۰ درصد آن دریافت شده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا