آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

دکتر سالاری در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت تأکید کرد: تکمیل و بهره برداری از طرح های درمانی گیلان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

طرح های درمانیدکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت بر لزوم تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام حوزه درمان تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق ,به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز به جهت پیگیری مطالبات حوزه درمان گیلان و افزایش سهمیه نیروهای تخصصی ضریب کا با دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان مقام عالی وزارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر سالاری در این دیدار ضمن تقدیر از حسن توجه سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت و درمان به حوزه سلامت گیلان، بر ضرورت افزایش زیرساخت‌های درمان در استان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضعف‌های عمده در حوزه زیرساخت‌های درمان، افزود: زیرساخت‌های درمانی گیلان به لحاظ توسعه نسبت به متوسط کشوری ازجمله استان‌های هم‌جوار بسیار عقب‌مانده و نیازمند توجه بیش‌ازپیش است.

وی با بیان اینکه 250 کلینیک تخصصی در راستای طرح تحول سلامت در کل کشور در دستور کار قرار گرفت، افزود: از این تعداد 10 کلینیک تخصصی باید در گیلان ساخته می‌شد که هیچ‌کدام از آن‌ها به مرز بهره‌برداری نرسیده است.

دکتر سالاری با اذعان به اینکه کمبودها و زیرساخت‌های درمان نه‌تنها در دوران کرونا بلکه باگذشت زمان بیش‌ازپیش آشکار می‌شود، تصریح کرد: بار تا گفته‌ام؛ اکنون زمانی نیست که بیمار گیلانی و یا هر شهروند ایرانی که به استان گردشگر پذیر گیلان سفر می‌کند و مریض می‌شود برای درمان و مداوا در کف بیمارستان بخوابد و این رویه را به‌هیچ‌وجه برازنده بیماران و همراهان آن‌ها نمی‌بینم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئی از اقدامات حوزه سلامت گیلان طی یک سال اخیر، خاطرنشان کرد: در طول یک سال اخیر پنج دستگاه CT اسکن، 30 تخت ICU، ده ها تخت ویژه و دستگاه دیالیز، استقرار و تجهیز مراکز بیمارستانی به 850 قلم تجهیزات پزشکی، الحاق 11 دستگاه آمبولانس جدید و یا صدها اقدام مشابه دیگر انجام‌شده اما همچنان این استان با شاخص‌های توسعه فاصله دارد.

وی همچنین به پروژه‌های در دست اقدام و قابل بهره‌برداری دانشگاه در هفته دولت، دهه فجر و طرح‌هایی که تا پایان دولت قابلیت افتتاح دارند، اشاره کرد و افزود: این طرح تا شامل بیمارستان تا، کلینیک‌های ویژه تخصصی، توسعه اورژانس تا و چندین طرح عام‌المنفعه دیگر هستند که با اعتبارات ملی می‌توانند افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا