آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

اجتماعی نایب رئیس شورای شهر بندرکیاشهر : همه مدیران و مسئولین باید قدردان اعتماد و مشارکت شهروندان باشند

مدیران و مسئولیناختصاصی تدبیر شرق : نایب رئیس شورای شهر بندرکیاشهر در گفتگو با تدبیر شرق اظهار داشت: شهروندان ناظرین، بازرسین و به قول حضرت امام خمینی ولی نعمت ما هستند که مسئولیتی را به عنوان امانت به مسئولین و مدیران چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم سپرده اند. بنابراین همه مدیران و مسئولین باید قدردان این اعتماد و مشارکت باشند.

وی در ادامه حضور و مشارکت شهروندان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را یکی از مولفه های اصلی توسعه برشمرد و تصریح کرد: توسعه پایدار بدون پشتوانه سرمایه اجتماعی امکان پذیر نیست چرا که بدون سرمایه اجتماعی استفاده از سرمایه های دیگر نیز به طور بهینه انجام نخواهد شد.
طاهره اجتماعی حسن کیاده سپس با اشاره به تغییر مدیریت شهری بندرکیاشهر و ابراز رضایت شهروندان از این تغییر افزود: کمتر از یک ماه از معارفه دکتر سلیمانی به عنوان شهردار بندرکیاشهر می گذرد، خوشبختانه در این مدت عملکرد شهرداری نشان از عزم جدی در اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای و بهبود ارایه خدمات به شهروندان دارد. و این امر سبب افزایش رضایت و به تبع جلب اعتماد و مشارکت شهروندان و سرمایه اجتماعی گردیده است.
نایب رئیس شورای شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر با بیان این که تک تک کارکنان و مدیران شهرداری و به ویژه نمایندگان مردم در شورای شهر در حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی مسئول هستند، تاکید کرد: نباید به گونه ای رفتار کنیم که به اعتماد شهروندان خدشه وارد شده و مردم از دخالت در سرنوشت اجتماعی و مشارکت در توسعه و عمران شهر خود پشیمان شوند.
وی در ادامه افزود: امروز مهم ترین خواسته شهروندان بندرکیاشهر توسعه و عمران شهری و بازآفرینی و احیای محلات و تبدیل بندرکیاشهر به شهری در شأن تاریخ و هویت چند صد ساله این شهر است. شهری که با داشتن پتانسیل های بالقوه و بالفعل گردشگری طبیعی می تواند نقش مهمی در صنعت گردشگری و توریسم کشور داشته باشد و اگر چه بنا به دلایلی تا کنون این امر محقق نشده اما تغییر مدیریت شهری و عملکرد شهرداری در این مدت کوتاه امید به توسعه و بهبود خدمات و رفاه شهری را در بین شهروندان ایجاد کرده است.
اجتماعی با تاکید بر لزوم جلب اعتماد و رضایت بیشتر مردم گفت: مسئول بودن در برابر خواسته های مردم و انجام سریع این خواسته ها عاملی است که موجب ایجاد انگیزه و اشتیاق برای شهروندان میشود؛ در غیر اینصورت این سرمایه اجتماعی ارزشمند از دست میرود.
وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری یک نهاد عمومی و خودکفا است که با دریافت عوارض از شهروندان اداره می شود به عبارت ساده تر اعتبارات شهرداري تماماً از جيب مردم تامين مي شود، بر این اساس مدیریت هزینه در شهرداری باید به گونه ای نهادینه شود که ضمن تحقق خواسته های مردم بیشترین منفعت را برای شهروندان در پی داشته باشد و در شرایط فعلی و با توجه به پتانسیل های بالقوه و بالفعل گردشگری بندرکیاشهر تسریع در اجرای پروژه های گردشگری به جلب توریسم و گردشگر و ایجاد اشتغال برای جوانان و کسب درآمد پایدار برای شهرداری و تامین منافع عمومی منجر می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شورای شهر بندرکیاشهر در ادامه ابراز امیدواری کرد: با تعامل بیشتر شهرداری و شورای شهر و بهره گیری از سرمایه اجتماعی و تحقق کامل بودجه پیش بینی شده در سال جاری روند اجرای پروژه های عمرانی با شتاب بیشتری انجام گیرد.
وی در پایان یادآور شد: حل مسایل و مشکلات شهر بندرکیاشهر در اولویت امور مجموعه شهرداری و شورای شهر قرار دارد و اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم موظفند پرچمدار و طرفدار منافع عمومی باشند و در مسیر توسعه و عمران شهر و بهبود ارایه خدمات به شهروندان گام بردارند و مردم نیز توقع دارند اعضاي شورا در انجام وظايف ذاتي اين نهاد يعني تصميم گيري و نظارت، به خصوص مدیریت هزینه و توسعه و عمران و آبادانی شهر درست عمل نمايد تا شهرداری خدمات بهتر و بيشتر و كيفي تر از قبل به شهروندان ارایه نماید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا