آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

هشدار وقوع سیل در گیلان/دمای هوا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد

سیلمدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد، رعدوبرق و بارندگی شدید از صبح روز پنج‌شنبه در گیلان خبر داد و گفت: دمای هوا ۵ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق, محمد دادرس  با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت توده‌هوای ناپایدار از صبح روز پنج‌شنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در بعضی از مناطق افزایش ابر همراه با باد، رگبار، تگرگ و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، افزود: از روز پنج‌شنبه آسمان گیلان به‌تدریج با تقویت ناپایداری‌ها و کاهش نسبی دما با بارندگی، وزش باد و در مناطق مستعد احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به‌ اینکه دمای هوا ۵ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، تصریح کرد: رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود و مردم به همین دلیل در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در زمین‌های زراعی و نواحی مرتفع، به‌ویژه باغات چای خودداری کنند.

دادرس با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کوهنوردی و عدم صعود به ارتفاعات لحاظ شود، افزود: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در گردنه‌های کوهستانی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر محکم سازی داربست‌ها و سازه‌های موقت افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغداری‌ها و شالی‌کاران جهت جلوگیری از خسارت به مزارع تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: مسؤولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا