آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

افزایش تولید برنج گیلان دستاورد تجربه موفق تامین آب کشاورزی

افزایش تولید برنجخبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان با پخش گزارشی خبری به مناسبت آغاز اولین برداشت مکانیزه برنج در سال جاری به افزایش تولید برنج و تجربه موفق در تامین آب کشاورزی گیلان پرداخت .

به گزارش تدبیرشرق, درقالب گزارشی خبری به آغاز اولین برداشت برنج در استان گیلان به صورت مکانیزه و رشد کمی و کیفی تولید برنج گیلان در سال جهش تولید در این استان پرداخت .

این گزارش حاکی است مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان گفت : در سطح استان گیلان حدودا 70 روز هیچ بارندگی موثری نداشتیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان افزود : ما از سال گذشته برنامه ریزی هایی را انجام داده بودیم تا در سد سفید رود ذخیره آب مناسبی داشته باشیم تا سال کم مشکلی را پشت سر بگذاریم .

 این حالی است که به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در مراسم اولین برداشت مکانیزه برنج در سال جهش تولید با حضور دو تن از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و شماری از کشاورزان محترم در رشت گفت : علیرغم بارندگی اندک افزون بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب با مدیریت شرکت آب منطقه ای گیلان از ذخیره سدها استفاده شد و کمبودی در تامین و توزیع آب درون شبکه و خارج از شبکه نداشته ایم.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان در پایان این گزارش خبری که از شبکه باران پخش شد ، اذعان کرد : پیش بینی شده است امسال کشاورزان گیلانی 10 درصد بیشتر از پارسال برنج برداشت کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا