آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

امام جمعه شهرستان لاهیجان در نشستی با اصحاب رسانه: در آینده نزدیک صندلی های داغی برای مسئولین خواهیم گذاشت تا پاسخگوی مردم باشند

صندلی داغآتنا کیهان : به گزارش تدبیر شرق حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی و تجلیل از مقام خبرنگاران نماز جمعه را نهادی رحمانی توصیف کردو خاطرنشان ساخت: نمازجمعه یک رویداد است نماز جمعه، دفتر امام جمعه، ستاد امام جمعه نیست بلکه این رویداد یک نهاد بزرگ است .

سلیمانی در ادامه گفت : در ۵ مرداد ۱۳۵۸ نماز جمعه از زمین چمن دانشگاه آزاد تهران به درخت تنومندی تبدیل شد که سایه اش کل کشور را فرا گرفت و مقام معظم رهبری از نماز جمعه به عنوان نهادی رحمانی یاد کردند.

وی از نماز جمعه به عنوان نهادی بزرگ و موثر یاد کرد و گفت :نماز جمعه دارای سه ویژگی مهم است . اول مردمی بودن ،دوم انقلابی بودن وسوم جهادی بودن، که امروزه به جرأت می‌توان گفت مردمی‌ترین نهادی که از اول انقلاب در این چهل سال توانسته خدمات خودش را ارائه کندنهاد رحمانی و مبارک نماز جمعه است .

امام جمعه لاهیجان در خصوص این سوال که چرا این نهاد رحمانی است افزود: نهاد رحمانی یعنی جامعه الطراف بودن یعنی از آنجایی که امام جمعه باید کارهایش را پیش ببرد و سلیقه ها برایش فرقی نداشته باشد باید تمام طیف‌های سیاسی را باور کند و همه را زیر چتر نمازجمعه بگیرد این به معنای رحمانیت است یعنی به همه میدان دهد و خودش را آماده کند و از همه جناح‌های سیاسی دعوت به همکاری نماید.

وی افزود جمعه تعطیل نیست چون مسئولیت اجتماعی تعطیل نیست تریبون نماز جمعه باید رساننده ی درد های مردم باشد و در عین وحدت اقتدار و دلسوزی مومنانه برای کشاندن مشکلات به نماز جمعه باشد اگر مشکلات مردم به تریبون نماز جمعه کشیده شود گره ی مشکلات باز خواهد شد و برای تبلور این امر در آینده ای نزدیک صندلی های داغی برای مسئولان خواهیم گذاشت تا پاسخگوی مردم باشند.
بنده به عنوان امام جمعه شهرستان بر این باورم که مسئولین را به دغدغه‌های مردم سوق دهم .
سلیمانی در پایان جلسه از اصحاب رسانه تقدیر به عمل آورد.

صندلی داغ

صندلی داغ

صندلی داغ

صندلی داغ

صندلی داغ

صندلی داغ

صندلی داغ

صندلی داغ

صندلی داغ

خبرنگار:آتناکیهان

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا