آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

علوی با انتقاد از عملکرد شهردار رشت؛ حامیان شهردار مسئولیت تخلفات را می‎پذیرند؟|سرمایه ثبتی شرکت برنده پروژه گیل لند ۱۰ میلیون است

عملکرد شهردار رشتعلوی با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته سبب شد که شورای پنجم طرح استیضاح شهردار رشت را مطرح کند، اظهار کرد: از حامیان شهردار می پرسم آیا مسئولیت این تخلفات آشکار را خواهند پذیرفت ؟!

سیدامیر حسین علوی عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته سبب شد که شورای پنجم طرح استیضاح شهردار رشت را مطرح کند، افزود: متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر به شهردار رشت شاهد بروز تخلفات توسط شهردار رشت هستیم و حتی در جلسه طرح سوال، شهردار رشت نتوانست اعضای شورا را قانع کند و حتی به سوالاتی که از ایشان پرسیده شده را بدون پاسخ گذاشت و یا ناقص جواب داد.

علوی افزود:حامیان شهردار رشت در داخل و خارج از شورا خواسته و ناخواسته از اهمال، تخلفات و مشکلات موجود حمایت می کنند.

این عضو شورا به صورت جلسه آبان سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این صورت جلسه مبلغ ۶۶ میلیارد تومان برای حوزه پسماند شهر رشت اختصاص داده شده بود که متاسفانه تا امروز ۱۰ میلیارد آن جذب شده است.

وی افزود: برای جذب بقیه اعتبار نیاز به انعقاد قرارداد مناقصه بوده که سوال اینجاست که چه منافع پشت پرده وجود داشته که تا به امروز فراخوان مناقصه انجام نشده است؟!

عضو شورای شهر رشت در ادامه به پروژه گیل لند اشاره و تصریح کرد: تخلفات محرزی در این پروژه صورت گرفته است به طور مثال مشاور این پروژه از سوی سرمایه گذار تعرفه شده است و شرکتی که این پروژه را برنده شد، سرمایه ثبتی آن ۱۰ میلیون تومان است و همچنین اسامی مشترکی در شرکت مشاوره و سرمایه گذاری به چشم می خورد که بر اساس تصویب نامه هیات وزیران تخلف است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تخلفات در پروژه گیل لند میزان آورده شهرداری از این پروژه است که بر خلاف مصوبه شورا ۱۰ درصد از سهم کل پروژه به مشارکت شهرداری در استخر پارک آبی تغییر یافت که این مسئله خودش شائبه برانگیز و جای سوال دارد.

این عضو شورا در ادامه به عملکرد ضعیف شهردار رشت در حوزه عمرانی اشاره کرد وگفت: بسیاری از مردم شهر رشت سوال می کنند چرا هیچ پروژه ای در حال انجام نیست؟ حتی خیابان هشت دی که فقط ۲ ملک آن باقی مانده است در یکسال حضور آقای حاج محمدی هیچ پیشرفت نکرد.

بلاتکلیفی ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری

علوی همچنین به ظرفیت ایجاد شده در تبصره (و) بودجه کشور که پیش بینی شده بود دولت بدهی هایی که به شهرداری ها دارد می تواند از تهاتر استفاده کند اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه شهرداری رشت آنقدر به کندی عمل کرد که با توجه به مساعدت های دکتر نوبخت تا امروز مطالبات شهرداری رشت وصول نشده و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که تامین اجتماعی برای وصول مطالبات خود یکی از بهترین زمین های شهرداری که قبلا برای خدمات موتوری بود را توقیف کرده است.

این عضو شورا به عزل و نصب های شائبه برانگیز اشاره و تصریح کرد: برخی از عزل و نصب ها در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و این تغییرات بیشتر در منصبهایی است که کنش مالی دارند، مانند معاونت مالی اقتصادی و شهرداری منطقه یک.

علوی گفت: از دادستانی و سازمان بازرسی استان می خواهم که شخصا به پرونده های شهرداری و غفلت ها و ترک فعل های صورت گرفته ورود کنند.

وی در پایان اظهار کرد: بنده به عنوان عضو شورا و نماینده مردم رشت نمی توانم در برابر این حجم از تخلفات صورت گرفته سکوت کنم و از حامیان شهردار می پرسم آیا مسئولیت این تخلفات آشکار را خواهند پذیرفت ؟!

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا