آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

اصغر فرهادی: ترجیح می‌دهم فیلمی بسازم که دیده شود / انتظار ندارم مخاطبان در سراسر جهان فرهنگ ایرانی را درک کنند / تلاش برای راضی کردن «همه مخاطبان»، یک اتفاق خطرناک برای کارگردان است

اصغر فرهادیفستیوال ترکیه ای با محوریت فیلمنامه نویسی از اصغر فرهادی فیلمساز نامدار کشورمان میزبانی کرد.

 به گزارش تدبیرشرق, به نقل از آناتولی، موسسه رادیو و تلویزیون ترکیه (TRT) در اوایل این هفته در خلال فستیوال «۱۲ Punto TRT Screenplay Days» از اصغر فرهادی فیلمساز نامدار ایرانی میزبانی کرد.

فرهادی در این مسترکلاس به منظور گفتگو درباره سینما، کارگردانی و قصه گویی با مخاطبان از طریق اکانت یوتیوب TRT۱۲Punto به صورت زنده صحبت کرد. این برنامه توسط فیصل سویسال کارگردان سینما اداره می شد.

فرهادی در خلال این برنامه گفت: دو گونه کارگردان وجود دارد دسته ای کسانی هستند که ایدئولوژی و تفکر خاص خود را دارند آنها فیلم می سازند تا قصد و نیت خود را بیان کنند دسته دیگر اما اینگونه نیستند.

کارگردان «جدایی نادر از سیمین» افزود: یک کارگردان موفق کسی است که ارزش های گذشته خود مانند خاطرات کودکی اش را مورد بررسی قرار دهد.

فرهادی در جای دیگری از این برنامه گفت انتظار ندارد مخاطبان در سراسر جهان فرهنگ ایرانی را درک کنند. او تاکید کرد: اگر من سناریویی را که می نویسم باور کنم و از آن راضی باشم فکر می کنم مردم دیگر نقاط جهان هم از آن قطعا راضی خواهند شد و تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

کارگردان «درباره الی» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: تعداد تماشاگر همیشه برایم مهم بوده و به همین دلیل همواره ترجیح می دهم فیلمی بسازم که دیده شود، البته اگر بخواهید همه مخاطبان خود را راضی کنید این اتفاقی خطرناک برای یک کارگردان است.

این فستیوال که در آن فیلمسازان شاخصی از بریتانیا، سوئد، آلمان، ایتالیا، فرانسه و ایران حضور داشتند روز شنبه ۱۸ جولای با اهدای جوایز به کار خود خاتمه داد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا