آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

سرپرست فرمانداری لاهیجان: نطارتها بر اجرای دستورالعملها تشدید میگردد/موج جدیدی ازشیوع بیماری ایجادشده است/نقش رسانه هادرآگاهی بخشی مهم است/در حفظ سلامت مردم هیچ تعللی وغفلتی جایزنیست/ وضعیت لاهیجان درموضوع کرونا قرمزاست

لاهیجانبه گزارش تدبیرشرق، جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان لاهیجان به ریاست اکبری سرپرست فرمانداری لاهیجان برگزار شد .

نورالله اکبری سرپرست فرمانداری لاهیجان گفت:
-با موج جدیدی ازابتلای مردم به بیماری کرونا درکشور مواجه هستیم.
-باهمت وهمکاری همگان جهت کنترل بیماری و پیشگیری ، در مرحله اول تاحدودی موفق بودیم و این امرباید به شکل جدی مدنظر همگان باشد.
-تبعات شیوع این بیماری در زمینه های مختلف امری اجتناب ناپذیر است و طبق آمارها حدود یک ونیم عنوان شغلی بر اثراین بیماری دچار مشکل گشته است .
-طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت موارد پیشگیری از این بیماری ،همه موظف به اجرای پروتکلهای ابلاغی هستیم و باتوجه به لزوم تحقق شعار سال و معیشت مردم ، با رعایت دستورالعملهای ابلاغی چرخ تولید واقتصادباید بچرخد.
-باید در نظر داشت درشرایط کنونی ، تحریم های ظالمانه را نیز در پیش روی خود داریم و باید از حداکثر ظرفیت های موجود برای برون از مشکلات با سرلوحه قراردادن نظم و برنامه محوری تلاشی دوچندان نمود.
در ادامه این جلسه اکبری سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان با تاکید بر لزوم نظم و اجرای قانون در دستگاه اجرایی در شهرستان گفت: انجام و اجرای دقیق قانون همانند انجام شرعیات می باشد و در ایران اسلامی مکلف به انجام آن هستیم.
وی اضافه کرد :مصوبات ابلاغ شده در ستاد مقابله با کرونا بنا به اختیارات و صلاحیت های قانونی در شهرستان ، استان و کشور انجام می‌گیرد . در صورت نیاز مواردی که در شهرستان با آن مواجه هستیم به استان اطلاع میدهیم تا تصمیم های لازم اتخاذ شود و باید در نظر داشت مصوبات مطرح و ابلاغ شده از طرف کشور به استان و شهرستان ابلاغ می گردد که عیناً در دستگاه اجرایی ابلاغ میگردد.
سرپرست فرمانداری لاهیجان در ادامه با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند ابراز داشت :فعالین رسانه و فضای مجازی در رابطه با آگاهی بخشی مردم نقش بی بدیلی و ارزشمندی ایفا مینمایند و از آنها می‌خواهیم با حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه در انعکاس وضعیت بیماری و آگاهی بخشی به مردم همچون گذشته یاریگر باشد.
اکبری در ادامه وضعیت ابتلای این بیماری در شهرستان را وضعیت قرمز عنوان کردو اظهار داشت : نظارت ها باید همچون گذشته بسیار دقیق و جدی و مستمر ادامه داشته باشد چراکه هیچ کم کاری در رابطه با حفظ سلامتی مردم قابل اغماض نیست و برگزاری مراسم عروسی و عزا با توجه به دستورالعمل های ابلاغ شده ممنوع می باشد و باید توجه داشت در صورت سهل نگاری وعدم رعایت موازین بهداشتی و ابتلا به این بیماری متعاقب آن پرشدن ظرفیت مراکز درمانی ، برخی مردم که دچار بیماری های قلبی و از این دست مشکلات می باشد نیز ناخواسته از گرفتن خدمات ممکن است محروم گردند و کارگروه نظارت نیز بنا بر تشخیص کارشناسانه خود در مواردی که در مصوبات ذکر نشده باشد می‌توانند با اطلاع ستاد مقابله با کرونا در شهرستان و دستگاه قضایی اقدام به رفع آن مورد نمایند، همچنین در مورد علل شیوع بیماری در شهرستان نیز تحقیقات لازم انجام گیرد.

/پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا