آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

بازنگری ظرفیت پذیرش وکیل در کشور الزامی است

پذیرش وکیلعضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بازنگری ظرفیت پذیرش وکیل در کشور را الزامی دانست و گفت: مردم نباید به علت کمبود وکیل معطل بمانند لذا باید ظرفیت پذیرش وکیل در کشور و ساماندهی سریع آن در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار گیرد.

به گزارش تدبیرشرق ,رسول فرخی ، با بیان اینکه وکلا نقش بسیار مهمی بر اساس قانون دارند، اظهار کرد: به دلیل عدم آشنایی مردم با مسائل حقوقی وکلا نقش بسیار مهمی در کشور داشته و وظایف آن غیرقابل کتمان است.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح قوانین مربوط به حوزه وکالت گفت: در کشور میزان وکیل حاضر و تعداد پرونده‌های قضایی با یکدیگر همخوانی نداشته و به‌نوعی می‌توان گفت سرانه وکیل به نسبت پرونده‌های قضایی پایین است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بازنگری ظرفیت پذیرش وکیل در کشور را الزامی دانست و افزود: مردم نباید به علت کمبود وکیل معطل بمانند لذا باید ظرفیت پذیرش وکیل در کشور و ساماندهی سریع آن در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار گیرد.

فرخی انحصارطلبی را برای کشور یک سم دانست و بیان کرد: رویکرد و محوریت مجلس یازدهم مقابله با انحصارطلبی و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه‌های مختلف می‌باشد که یکی از این موارد افزایش سرانه وکیل در کشور است.

وی یکی از دلایل عدم رغبت مردم به انتخاب وکیل را بالا بودن نرخ وکالت در کشور دانست و تصریح کرد: اخیراً قوه قضائیه خوشبختانه یک سامانه را معرفی کرده که موکلین و وکلا در آن ثبت‌نام‌ می‌کنند که این امر منجر به افزایش شفافیت  .

به گفته عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزایش میزان وکلا در کشور باعث افزایش رقابت و سطح خدمات می‌شود که می‌تواند باعث کاهش هزینه وکالت شده و سبب افزایش آشنایی مردم نسبت به مسائل حقوقی می‌شود.

فرخی نظر عده‌ای از کارشناسان مبنی بر اینکه در صورت برداشتن محدودیت‌ها سطح وکالت پایین می‌آید مناسب ندانست و خاطرنشان کرد و گفت: باید امتحان را در حوزه وکالت برگزار کرده و هر فردی که امتیاز لازم را در آن امتحان کسب کرد قبول شود و شرایط لازم  برای وکالت دارا باشد و این‌طور نباشد که فقط این تعداد محدود جذب می‌شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا