آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

در جلسه علنی شورای رشت مطرح شد؛ طرح سؤال از شهردار رشت کلید خورد / فرصت ۱۰ روزه پاسخگویی به اعضای شورا

طرح سؤال از شهردار رشتدر جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جلسه طرح سؤال از شهردار با تقاضای چند تن از اعضای شورای شهر رشت در جلسه فوق‌العاده هفته آینده خبر داده شد.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار کرد: پس از گذشت بیست‌وپنج روز مجدداً یکی از شهروندان در رشت  براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و این زنگ خطری جدی محسوب می‌شود.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به اینکه طرح سؤال از شهردار حق قانونی اعضای شورا است، افزود: بر اساس قانون  شهردار می‌تواند طی مدت‌زمان ۱۰ روز به‌منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند و با توجه به اینکه بار دیگر تعدادی از اعضای شورا موضوع طرح سؤال از شهردار رشت را مطرح کرده‌اند وی می‌تواند درنهایت تا روز دوشنبه هفته آینده به‌منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای حضور و پاسخگویی شهردار رشت در روز دوشنبه هفته آینده باید برگزاری جلسه فوق‌العاده به تصویب شورا برسد، گفت: با موافقت اعضای شورای شهر رشت دوشنبه هفته آینده که پایان زمان قانونی مهلت ۱۰ روزه شهردار رشت به‌منظور پاسخگویی به طرح سؤال اعضای شورا است جلسه فوق‌العاده برگزار می‌شود.

حجاب عامل تحکیم خانواده‌ها
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به هفته گرامیداشت عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب عامل اصلی حفظ و تحکیم خانواده‌ها است و امیدواریم خط و خطوط قرمز در جامعه از این بابت رعایت شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در شهر رشت به‌عنوان مرکز استان شاهد افزایش فعالیت فروشگاه‌هایی با محوریت عفاف و حجاب هستیم، افزود: قرار بود نمایشگاهی با محوریت عفاف و حجاب در رشت برگزار شد که به‌واسطه افزایش آمار کرونا این موضوع به تاریخ دیگری موکول شد.

انتقاد از عدم حضور اعضای شورا در جلسات کمیسیون‌های تخصصی
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با ابراز گلایه از عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسات کمیسیون‌های تخصصی شورا اظهار کرد: متأسفانه در برخی از مواقع به علت عدم حضور اعضای شورا شاهد برگزاری جلسات کمیسیون فقط با حضور رئیس کمیسیون و کارشناسان هستیم.

احمد رمضانپور با بیان اینکه در زمان برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه برخی از اعضای شورا در تلاشند تا در کمیسیون‌ها عضو شوند، افزود: امیدوارم اعضای شورا  نسبت به این موضوع توجه و دقت داشته باشند.

در این جلسه اعضای شورا با لایحه اصلاح برخی مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۹ و همسان‌سازی ۲۵ بلوک ارزش منطقه‌ای سال ۹۹ با سایر بلوک‌ها نسبت به سال ۹۸ شهرداری رشت به‌صورت یک‌فوریتی موافقت کردند.

اجرای پروژه ژ پنج با ۲۸۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری 
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به پروژه ژ پنج اظهار کرد: شهرداری رشت در نظر دارد جهت بازگشایی مسیر جی پنج از جاده لاهیجان تا جاده پیربازار و احداث تقاطع بلوار ولیعصر و تقاطع هلال‌احمر را به طول تقریبی ۱۰ و نیم کیلومتر و با برآورد حجم سرمایه‌گذاری ۲۸۵ میلیارد تومان اقدام کند.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه تأمین مالی این پروژه به‌طور ۱۰۰ در صد توسط سرمایه‌گذار و به‌صورت EPCF است،  افزود: این پروژه طی مدت ۲۴ ماه اجرا می‌شود و بازپرداخت اصل و سود اجرای آن از محل وصول عوارض و درآمدهای آتی حوزه نفوذ پروژه تأمین می‌شود.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا