آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

آغاز برداشت هندوانه از ۱۰۰۰ هکتار باغات چاف

برداشت هندوانهفرماندار لنگرود از آغاز برداشت هندوانه از یک هزار هکتار باغات چاف این شهرستان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق، سیروس شفقی ظهر امروز در جریان بازدید و برداشت هندوانه از باغات شهر چاف و چمخاله در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هندوانه چاف و چمخاله یکی از برندهای گیلان و کشور است و این حاصل زحمات کشاورزان منطقه بوده که تا امروز با تلاش زیاد، تولیدات این محصول را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه یک هزار  هکتار از باغات شهرستان لنگرود زیرپوشش کشت هندوانه قرار دارد، افزود: هشت‌صد کشاورز هندوانه کار در این باغات فعالیت می‌کنند که به ازای هر هکتار، ۲۲ تن هندوانه به ارزش ۵۰ میلیارد تومان برداشت می‌کنند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه هندوانه‌های تولیدشده بیشتر برای نیاز داخلی استان و کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد، گفت: در صورت تولید مازاد بازار داخلی اگر شرایطی از سوی مسؤولین استانی فراهم شود می‌توان به بازارهای خارجی نیز این محصول را صادر کرد.

وی با بیان اینکه برداشت هندوانه چاف با توجه به شرایط آب و هوایی که در اردیبهشت‌ماه امسال داشتیم کمی با تأخیر شروع شد، افزود: برداشت هندوانه چاف از امروز آغازشده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

شفقی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ تن هندوانه از باغات این شهرستان برداشت شد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طبق وضعیت جوی آب و هوایی شاهد افزایش پنج‌درصدی برداشت هندوانه از باغات هندوانه این شهرستان باشیم.

یک کشاورز هندوانه کار چافی نیز در جمع خبرنگاران با گلایه‌مندی از عدم وجود کارخانه‌ای در سطح منطقه برای آبگیری هندوانه اظهار کرد: اگر مسؤولین بتوانند کارخانه‌ای احداث کنند تا کشاورزان بتوانند محصولات مازاد خود را به کارخانه تحویل دهند می‌تواند در افزایش درآمد کشاورزان و همچنین اشتغال جوانان کمک کند.

وی با بیان اینکه کشت هندوانه هزینه‌های زیادی دارد و مقرون‌به‌صرفه نیست، افزود: با توجه به اینکه حمل هندوانه از باغات به کمک ماشین‌های جیپ روسی صورت می‌گیرد، افزایش نرخ بنزین در بالا رفتن هزینه‌های تولید هندوانه تأثیرگذار بوده است.

این کشاورز چافی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار هکتار باغ هندوانه دارد که از آن سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان درآمد داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هندوانه در باغات چاف یک هزار و ۸۰۰ تومان است که به‌تدریج با ادامه برداشت هندوانه قیمت‌ها پایین‌تر خواهد آمد و از مسؤولین انتظار داریم با توجه به‌قرار گرفتن در سال جهش تولید، کشاورزان را بیشتر موردحمایت قرار دهند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا