آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

آیین اختتامیه سومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی در لاهیجان برگزار شد

جایزه ادبی بیژن نجدیآیین اختتامیه سومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در سالن کانون شهید باهنر شهرستان لاهیجان برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهندس میرغضنفری فرماندار لاهیجان، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، پروانه محسنی آزاد همسر زنده یاد بیژن نجدی و گردآورنده آثار وی، شهلا شهابیان مسئول انجمن داستان لاهیجان، حمید مظفری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، نسرین بابایی بازیگر گیلانی سینما و تلویزیون و جمعی از مسئولین، نویسندگان، اصحاب رسانه و علاقمندان به فرهنگ و هنر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، شهلا شهابیان مسئول انجمن داستان شهرستان لاهیجان ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و حاضران این مراسم با بیان اینکه امسال سومین دوره این جایزه ادبی برگزار می شود افزود: قرار بود طبق برنامه ریزی قبلی و مطابق دوره های پیشین این مراسم در اسفند ماه سال گذشته انجام شود که به دلیل شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا امکان پذیر نشد.
وی با تشکر از تمام نویسندگانی که آثار خود را ارسال کردند، از روند داوری این آثار گزارشی ارائه کرد و افزود: از خانم شاهنده سبحانی که مسئولیت انتشار مجموعه داستان دوره دوم جایزه ادبی بیژن نجدی را برعهده داشت تشکر می کنم
دکتر فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با گرامیداشت مقام بالای زنده یاد بیژن نجدی، گفت: لاهیجان با توجه برگزاری هرساله جشنواره تئاتر خیابانی شهروند و دوره های متمادی جایزه ادبی بیژن نجدی جایگاه منحصر به فردی در عرصه فرهنگ و هنر پیدا کرده و لحظه به لحظه بر فروغ این شهرستان افزوده می شود که به حق این جایگاه لایق مردم فرهنگ پرور لاهیجان است.
وی ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی که در چند ماه اخیر افتاد و در تاریخ معاصر ما می ماند این بود که ما با فضای مجازی آشتی کردیم. کرونا باعث شد که همه از فضای مجازی بهره ببرند‌. آموزش ما مجازی شد، سینما، هنر و شعر ما همه مجازی شد و این اتفاق خوبی بود که از جنبه خوب فضای مجازی هم استفاده کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به شخصیت و نبوغ ویژه بیژن نجدی از جایگاه بزرگ وی یاد کرد و با خوانش یکی از داستان های وی طراوات خاصی به این مراسم بخشید.
مهندس میراسماعیل میرغضنفری فرماندار لاهیجان که در آخرین روز حضورش در این مسند در این مراسم حضور داشت نیز در سخنانی گفت: یکی از خصوصیات بیژن نجدی شرافتمندی و پاک نگهداشتن حریم هنر بوده است. پدر وی از شهدای پیشگام بوده و وی با طبع شعر لطیف خود توانست جایگاه خوبی را در ادبیات ما داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه هنرمندان ما در زمان حیاتشان شناخته نمی شوند و این وظیفه دولتمردان است که نگاه ویژه ای به هنرمندان در زمان حیاتشان داشته باشند‌.
پروانه محسنی آزاد همسر زنده یاد بیژن نجدی و گردآورنده آثار وی نیز با بیان خاطراتی از بیژن نجدی و توصیه هایی به نویسندگان جوانی که در ابتدای راه هستند نکات ویژه ای از زندگی این نویسنده فقید و نامدار کشور مطرح کرد.
شایان ذکر است در پایان این برنامه از برگزیدگان این دوره از جایزه ادبی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمده و از مجموعه داستان دوره دوم جایزه ادبی بیژن نجدی رونمایی شد.
گفتنی است رتبه اول دوره سوم این جایزه ادبی مشترکا به جواد عسکری نویسنده داستان رد پای روی برف و نبی اله صالحی نژاد نویسنده شهری با کفش های ورنی تعلق گرفت. رتبه دوم مشترکا به نجمه یوسف زاده برای داستان انگار چیزی جا مانده باشد و اسماعیل سالاری برای یک ماجرای مرزی و رتبه سوم هم مشترکا به مرتضی امینی پور برای داستان همزاد و سجاد سیارفر برای سالار مردگان تعلق گرفت و به برگزیدگان تندیس و جایزه نقدی اهدا شد.

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

جایزه ادبی بیژن نجدی

گزارش: اکبر حیدرپور

عکاسان:سید احمد کیائی-سعیدزارع

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا