آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنرییادداشت

یادداشت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به مناسبت روز قلم؛ قلم باید سبز ببیند ، سفید بیندیشد و قرمز شکوفا شود

روز قلمنگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در یادداشتی به مناسبت روز قلم گفت: قلم باید سبز ببیند ، سفید بیندیشد و قرمز شکوفا شود.

متن پیام:
قلم به دست گرفتن و نوشتن زایش اندیشه و تفکر است . برای نوشتن ابتدا باید سوال کرد برای چه می نویسم؟ برای که می نویسم ؟ فایده این زایش چیست ؟صاحب قلم بی شک باید جامعه شناس باشد .صاحب قلم فانوسی است که عاشقانه می سوزد . قلم به دستان عاشق و عدالت خواه آموزگاران جامعه هستند . قلم پاک از آفتاب و خورشید می گوید . قلم زبان بی زبان نویسنده است . قلم حقیقت معنایی و درون جامعه را کالبد شکافی می کند و در تسکین و درمان می کوشد . بدترین اسارت،جیره خواری قلم است . قلم باید سبز ببیند ، سفید بیندیشد و قرمز شکوفا شود . آنکه نیک مینویسد آموزگار جامعه خود است . تولستوی میگوید : ” برای عمل کردن بدن انسان باید او را بی هوش کرد . اما برای عمل کردن روح انسان باید او را بیدار کرد ” اهالی قلم نبض شان با قلم تنظیم می شود. باید گریست برای صاحب قلمی که نام خود را ازیاد  می برد . اگر قلم با انصاف نمی نویسد، اگر قلم وارد بازی کثیف حذف رقیب شده است ، اگر قلم اسلحه ای شده است برای کسب قدرت ، اگر قلم زبان مهربانی ندارد ، اگر قلم شانه اش تکیه گاه محرومان نیست ! از قول یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس “یک پایت را بردار ”
قلم در جهان امروز نه تاب سخن دارد نه طاقت خاموشی ؛ شیوع کووید 19جهانی را ترسیم کرده که ماسک برصورت دارد . شاید بهتر است بترسیم که دنیا ازنوشته هایی همچون درخت ، صلح و عشق خالی می شود . خدا کند جهان پر شود ازمهربانی و دوستی ،خدا کند قلم ها صادقانه قضاوت کنند ،خدا کند قلم ها لیلی و مجنو ن را بشناسند. خدا کند قلم نشکند و همیشه جوانه بزند …
14 تیر روز قلم بر نویسندگان و همه آنانی که با نوشتن آرام می گیرند مبارک و فرخنده باشد .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا