آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغیادداشت

واگذاری زمین برای سرمایه گذاری باید با توجیه اقتصادی طرح همراه باشد

واگذاری زمینمدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : واگذاری اراضی ملی به متقاضیان سرمایه گذاری باید با توجیه اقتصادی طرح همراه باشد.

دکتر یونس رنجکش در کارگروه بررسی اهلیت سرمایه گذار برای دریافت زمین اظهار داشت : مدیران و کارشناسان مربوطه باید با دقت کامل وضعیت و توان متقاضیان را در چگونگی اجرای طرح‌های اقتصادی مورد ارزیابی قرار دهند.

وی اضافه کرد : در سال‌های گذشته زمین‌های مختلفی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که متاسفانه هیچگونه اقدامی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح انجام نداده‌اند که باید این اراضی در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار گیرد.

وی افزود : اگرچه ممکن است دلایل مختلفی از جمله دریافت مجوزهای قانونی برای عدم اجرای طرح‌های سرمایه گذاری متقاضیان وجود داشته باشد اما باید تلاش شود با اصلاح مقررات و ارزیابی‌های بهتر از شرایط و ضوابط از به هدر رفتن این سرمایه‌های ملی که گاهی مورد سو استفاده نیز قرار می گیرند جلوگیری شود.

وی گفت : واگذاری اراضی ملی برای سرمایه گذاری باید به تولید ثروت و ارزش افزوده منجر شود و در این زمینه ارزیابی توان اقتصادی و اهلیت فنی و حرفه‌ای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به محدود بودن اراضی ملی قابل واگذاری برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در گیلان یاد آور شد : این استان با سایر نقاط کشور در واگذاری و در اختیار قرار دادن زمین با دشواری و کمبودهایی مواجه است که باید با دقت بیشتری انجام شود.

به گفته وی، زمین در گیلان با توجه به شرایط اقلیمی و پوشش منابع طبیعی و کشاورزی بودن اراضی آن از ارزش بالایی برخوردار است پس در واگذاری‌ها باید با در نظر گرفتن ارزش‌های اقتصادی طرح‌ها و توان سرمایه گذاری‌ها برای تولید ارزش افزوده بالا عمل شود.

این مسوول ادامه داد: برای هر متقاضی که اقدام به درخواست زمین می‌کند باید از مجاری مربوطه ارزیابی‌های لازم انجام تا از آسیب رسیدن به منابع ملی و به هدررفتن این سرمایه‌ها و معطل ماندن سرمایه گذاری‌های کلان جلوگیری شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا