آخرین خبرهااسلایدرخبر داغعلم و تکنولوژی

رضا رسولی عضو هیئت موسس کارخانه نوآوری: کارخانه نوآوری گیلان می تواند بهشتی برای قشر نخبه و دارای ایده شود

کارخانه نوآوری گیلاندکتر رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت و عضو هیئت موسس کارخانه نوآوری گیلان اظهار داشت: اگر طرح به درستی پیش برود کارخانه نوآوری گیلان می تواند بهشتی برای قشر نخبه و دارای ایده و خلاقیت شود.

به گزارش تدبیرشرق, رسولی ضمن اشاره به مواهب خدادادی گیلان، گفت: شاید بزرگترین و شاخص ترین سرمایه استان گیلان تنها آب و هوا و اقلیم استثنایی آن نباشد بلکه با همه این نعمت های خدادادی، سرمایه های انسانی این استان بخش بزرگی از پتانسیل های آن هستند.

وی با یادآوری تاریخ صد سال گذشته استان گیلان اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ گیلان مشاهده می کنیم که در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری و علم و… بهترین چهره ها و غنی ترین ها را در کشور داشته ایم و هنوز نیز به همین گونه است.

رسولی افزود : استان گیلان در سالهای اخیر شاید به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار ضعف شده و بسیاری از افراد تحصیلکرده که دارای فکر و ایده بودند متاسفانه به دلیل اینکه سیستم پشتیبان قوی وجود نداشت از استان گیلان به استانها و شهرهای بزرگ و یا خارج از کشور رفته اند. خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری گیلان بستر خوبی را فراهم کردند و توانستند راه حلی را برای گیلان بومی سازی کنند و این اتفاق رقم خورده است.

رسولی در خصوص کارخانه نوآوری گیلان عنوان کرد: محصول کارخانه نوآوری در حقیقت ایده ای است که تبدیل به طرح شده است و می تواند آینده شهر ما را تغییر بدهد و اگر به درستی این طرح را به پیش ببریم کارخانه نوآوری می تواند بهشتی برای قشر نخبه  و دارای ایده و خلاقیت و کسانی که در حوزه تکنولوژی و صنعتی، تربیت بدنی و سلامت و … فعالیت کرده اند باشد.

وی تصریح کرد: کارخانه نوآوری گیلان با همت بخش خصوصی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری راه اندازی شده است و زیر نظر پارک علم و فناوری استان و تحت حمایت صندوق پژوهش و نوآوری گیلان آغاز به کار می کند.

رسولی خاطر نشان کرد: این مجموعه حد واسطی است بین لایه جوان، خلاق و نوآور جامعه ما که معمولا از دانشگاهها و مراکز علمی هستند با لایه فراتر که کارفرمایان هستند و این کارفرمایان می توانند دولتی باشند و یا صنعت و سرمایه گذار بخش خصوصی .

عضو هیات موسس کارخانه نوآوری گیلان ادامه داد: از آنجا که آینده دنیا به میزان بسیار زیادی وابسته به صنایع خلاق و تکنولوژی است و توسعه خواهد داشت این مجموعه می تواند استعدادهایی را در این زمینه ها بیابد و یا استعدادهایی که وجود دارند با روش های تامین مالی و آموزش و اقتصادی کردن ایده آنها مورد حمایت قرار دهد و استارتاپ های مختلف را راه اندازی کند و به یک صنعت و تجارت خلاق بدل کند و از آن نیز به یک ساختار دانش بنیان تبدیل نماید و بتواند در ارتقای کیفی زندگی مردم نیز تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: محصول این کارخانه صنعت دانش بنیان است و می تواند در حوزه صنایع خلاق و سایر حوزه ها باشد .شتاب دهنده های مختلف شکل خواهند گرفت، در حال حاضر با شتاب دهنده ای در زمینه کسب و کار روستایی و همچنین در خصوص اقتصاد ساحلی به نتایج خوبی رسیده ایم و این کارخانه یک مرکز ارتباطی بین یک ایده، شتاب دهنده و صنعت خواهد بود.

رسولی در خصوص فعال شدن روز شمار عملیات اجرایی کارخانه نوآوری اذعان داشت : از امروز به مدت ۱۵۰ روز فاز نخست این کارخانه با حمایت پارک علم و فناوری گیلان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری گیلان و صندوق پژوهش و نوآوری استان ایجاد خواهد شد و فاز اول دارای فضای کار اشتراکی و استودیو و لابراتور مجهز برای تبدیل ایده به نمونه آزمایشی خواهد بود و ان شاء الله بتوانیم بخش زیادی از فاز یک این مجموعه را به بهره برداری برسانیم.

وی در پایان گفت: علاقمندان از هم اکنون نیز می توانند در طی این زمان، نشست هایی داشته باشند و مشاوره هایی دریافت کنند و در این مسیر پیش روند. تلاش ما این است که پایگاهی را نیز در مرکز شهر برای مسایل آموزشی و انجام پروسه داشته باشیم و از آنجا نیز با ایستگاه دوچرخه ای که آن هم توسط یک صنعت خلاق به صورت اشتراکی در حال راه اندازی است ان شاء الله بتوانیم با بهره گیری از آن سیستم و ایجاد یک مسیر تردد دوچرخه ،جوانان را به سمت و سوی فعالیت های مثبت سوق دهیم.

کارخانه نوآوری گیلان می تواند بهشتی برای قشر نخبه و دارای ایده شود

نویسنده : طاهره ریحانی

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا