آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

انتقاد نماینده تالش از عرضه نهاده‌های دامی در بازار آزاد

نهاده‌های دامینماینده مردم تالش در مجلس یازدهم از توزیع نهاده‌های ذرت و سویا در بازار آزاد و نادیده گرفته شدن حقوق برنج‌کاران در بازار این محصول استراتژیک انتقاد کرد.

به گزارش تدبیرشرق ,حسن محمد یاری با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد: نهاده‌های ذرت و سویا با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود اما بخشی زیادی از آن وارد بازار آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مرغداران نهاده‌های ذرت و سویا را به دو برابر قیمت خریداری می‌کنند، افزود: مکانیسم توزیع نهاده‌ها در کشور اشتباه بوده و نیازمند اصلاح است تا بازار مرغ دچار نوسان نشود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکل راه دسترسی عشایر در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: بخشی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی، بهسازی راه دسترسی عشایری بوده و اعتباراتی نیز در این بخش وجود دارد اما بنا بر دلایلی ساماندهی راه‌های عشایری بلاتکلیف باقی‌مانده و مردم در تردد مشکل دارند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم با اشاره به وجود راه‌های متعدد عشایری در حوزه انتخابیه طوالش، افزود: اعتبارات راه‌های عشایری باید ضمن افزایش به‌صورت ۱۰۰ درصدی  تخصیص پیدا کند.

محمدیاری همچنین به موضوع برنج و تظلم خواهی کشاورزان در این رابطه اشاره کرد و گفت: قوت غالب مردم برنج است اما علیرغم ادعاهای  مطروحه از سوی جهاد، هیچ‌گونه حمایتی از کشاورزان نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود دلالان در بازار برنج و نادیده گرفته شدن سهم برنج‌کار در آن، تصریح کرد: علیرغم اینکه بیشترین زحمت را کشاورزان در تولید، کشت و استحصال برنج می‌کشند اما در مقام عرضه و فروش این محصول استراتژیک سهم به سزایی ندارند و می‌توان گفت سهمشان ناچیز است.

این نماینده مردم در خانه ملت بر ضرورت طراحی مکانیسمی به جهت حمایت از برنج‌کاران و قطع دست واسطه‌ها در این بخش تأکید کرد و افزود: باید برای کشاورزان حاشیه امنی ایجاد شود تا کشاورزان در زمان استحصال، عرضه و فروش برنج نقش داشته باشند و حق واقعی کشاورزان در این عرصه به طول کامل استیفا شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا