آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

تبیین درست امربه‌معروف باعث مسؤولیت‌پذیری مردم و مسؤولین می‌شود

امربه معروف

پیدایش رشد و شکوفایی معنوی انسان‌ها در بستر امربه‌معروف و نهی از منکر، ایجاد شبکه انسان‌سازی با امربه‌معروف، تبیین درست امربه‌معروف و نهی از منکر باعث مسؤولیت پذیری تمام مردم و مسؤولین می‌شود ازجمله موارد مطرح‌شده در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان بود.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان امروز در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: جامعه‌ای سالم است که مردم به دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند.

وی، تبلیغ، بیان احکام خدا و تبیین امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: عالمان با خون‌دل خوردن‌ها احکام دین را به ما رساندند و باید قدردان آن باشیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه خدای متعال برای هر امتی که تشکیل حکومت اسلامی می‌دهد نخستین‌هایی را تعیین کرده است، گفت: نخستین موضوع در حکومت دینی، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به رشد و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف بیان کرد: هجوم جوانان به اعتکاف به روستاها کشانده شده ضمن اینکه حضور گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف رشد داشته اما به آن قانع نیستیم و انتظار ما بیش از این است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در دل قدرت‌های فاسد رعب ایجاد کرده است، گفت: امروز ملت‌های آزاده دنیا به سپاه امید دارند.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به روایتی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه تمام واجبات در کنار امربه‌معروف و نهی از منکر قطره‌ای در برابر آب دریا است، تصریح کرد: کسی که جهاد می‌کند از جامعه‌ای برخاسته که مفاهیم دینی در آن ترویج‌شده بنابراین جهاد در سایه دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر شکل‌گرفته است.

فلاحتی با بیان اینکه انسان‌ها در بستر امربه‌معروف و نهی از منکر رشد و شکوفایی معنوی پیدا می‌کنند، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر را باید از خود آغاز کنیم.

وی، بر، داشتن سعه‌صدر آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و افزود: امربه‌معروف و ناهی از منکر باید تنها رضای خدا را بخواهد و مانند پدری دلسوز و مهربان باشد زیرا به دنبال ترویج یک اعتقاد است.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر اینکه به‌کارگیری افراد عالم، فاضل و عاقل در این ستاد بسیار مهم است، اظهار کرد: در این مسیر تنها باید رضای خدا مدنظر باشد و نباید نگاه‌های شخصی یا حتی جناحی داشت.

فلاحتی، امربه‌معروف و نهی از منکر را ایجاد شبکه انسان‌سازی دانست و بیان کرد: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باید بتواند تمام مردم را در این مسیر به حرکت درآورد.

امام‌جمعه رشت، خواستار آموزش امربه‌معروف و نهی از منکر به مردم شد و گفت: مردم ما در امتحان‌ها با سربلندی بیرون آمدند و می‌توانیم جلوی فسادها در جامعه را بگیریم.

وی با اشاره به معارفه حجت‌الاسلام سجاد سرافراز به‌عنوان دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان بیان کرد: جذب جوانان برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و همکاری با تمام مسؤولین استان در ترویج این فریضه الهی مدنظر دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان باشد.

امربه‌معروف و نهی از منکر کارآمدترین موضوع اجتماعی

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل این ستاد در سال ۱۳۷۲ اظهار کرد: پررنگ‌تر شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه از آرزوهای امام (ره) بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله میرزایی با اشاره به اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری مانیفیست ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ستاد احیای امربه‌معروف باید کاری کند تا مردم وظیفه خود را انجام دهند.

وی، آموزش مردم در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امربه‌معروف و نهی از منکر انجام دهند.

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری این فریضه دارای حوزه‌های بسیار است، افزود: مهم‌ترین وظیفه مردم امربه‌معروف و نهی از منکر مسؤولین است.

میرزایی، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر را نیازمند نشان دادن حوزه‌های مختلف آن به مردم دانست و تصریح کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌درستی تعریف و تبیین شود جدیدترین، شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین موضوع اجتماعی است.

به گفته وی، اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌درستی تبیین شود تمام مردم و مسؤولین، مسؤولیت پذیر می‌شوند و هیچ مسؤولی جرات کم‌کاری ندارد زیرا خود را زیر مطالبه مردم می‌داند.

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و مطالبه گری این ستاد بیش از یک سال گذشته تشکیل‌شده است، اظهار کرد: مطالبه گری، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

میرزایی، امربه‌معروف و نهی از منکر را سبب جلوگیری از روند غلط در جامعه عنوان کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر کمک کردن به جامعه به‌ویژه مسؤولین است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان جلوی تفریح مردم را گرفت، افزود: ارائه برنامه در راستای ترویج تفریح سالم به مردم، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

قائم‌مقام ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، دومین رویکرد این ستاد را رسانه ذکر کرد و بیان کرد: معاونت آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است.

میرزایی با تأکید بر اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از برنامه‌های ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: نیاز بود در استان‌ها ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر شکل بگیرد بنابراین تغییرات کلی در این زمینه در حال انجام است.

تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر

مدیرکل استان‌ها و دستگاه‌های ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور نیز با اشاره به رویکرد پویاسازی این ستاد اظهار کرد: معاونت‌های مطالبه گری و اجتماعی و همچنین آموزش، فرهنگ و رسانه در ستاد مذکور تشکیل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد ترکاشوند از تبیین ۱۶ عرصه تخصص گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر خبر داد و بیان کرد: عرصه‌های اجتماعی، اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت، تفریحات سالم و ورزش، عفاف و حجاب، حقوقی فرهنگی، کارگری، گردشگری، مبارزه با مفاسد، محیط‌زیست، مسئولین، مهندسی و هنر رسانه در ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر تعریف‌شده است.

حسن کربلایی دبیر سابق ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این مراسم  اظهار کرد: در مدت فعالیت خود تلاش کردم ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در ستاد استان دنبال کنم.

حجت‌الاسلام سجاد سرافراز دبیر جدید ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان نیز با تأکید بر حمایت دستگاه‌ها در حمایت از این ستاد گفت: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر محدود به امر به حجاب و نهی از بی‌حجابی نیست بلکه امربه‌معروف و نهی از منکر باید مانند نماز در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

در این مراسم، از تلاش‌های حسن کربلایی قدردانی تقدیر و حجت‌الاسلام سجاد سرافراز به‌عنوان دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان معرفی شد.

 /فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا