آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

افزایش ۳۲ درصدی جذب سرمایه گذار داخلی در منطقه آزاد انزلی جذب ۱۸.۵ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در سه ماه نخست سال ۹۹ در منطقه آزاد انزلی.

سرمایه گذارداخلی

به گزارش تدبیرشرق ، این سازمان در فصل بهار سال جاری موفق به کسب افزایش ۳۲ درصدی در جذب سرمایه گذاری داخلی در سطح منطقه شده؛ که براساس آن در این مدت حجم طرح های سرمایه گذاری محقق و جذب شده از سوی سازمان از رقم ۶۱۳۵ میلیارد ریال فراتر رفته تا در مقابل ۴۶۲۸ میلیارد ریالی که در سه ماهه ابتدایی سال گذشته محقق شده، نشان دهنده افزایش ۳۲ درصدی در شاخص جذب سرمایه گذار داخلی و ریالی در منطقه آزاد انزلی باشیم.

سازمان منطقه آزاد انزلی با عنایت به اهمیت شاخص جذب سرمایه گذار در شاخص های عملکردی هر منطقه و در حوزه پایش تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی،در خصوص میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده، در سه ماه نخست سال ۹۹ موفق به جذب ۱۸.۵میلیون دلار طرح سرمایه گذار خارجی شده که در مقایسه با ۱۵.۲ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری که در مدت مشابه سال ۹۸ تحقق یافته بود،بیانگر رشد ۲۲ درصدی میزان جذب سرمایه گذار خارجی در این منطقه می باشد.

تعداد طرح های سرمایه گذاری داخلی جذب شده در بهار سال جاری در این منطقه ۷۰ طرح می باشد که علاوه براین موارد، تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی که ظرف این مدت جذب و محقق شده اند به ۱۰ طرح رسیده است.

بنابراین گزارش حوزه های فعالیت طرح های سرمایه گذاری داخلی و خارجی جذب شده در منطقه آزاد انزلی شامل حوزه های گردشگری،صنعتی-تولیدی، لجستیک، تجاری، تفریحی، مسکونی و خدماتی است.

مهمترین دلایل دست یابی به موفقیت سازمان منطقه آزاد انزلی در شاخص جذب سرمایه گذار ظرف سالهای اخیر را می توان شامل ثبات روندهای مدیریتی و بسته های حمایتی-تشویقی و مشاوره ای عنوان کرد و از سوی دیگر انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر، فعال سازی کریدور شمال-جنوب و چین-قزاقستان-ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در کنار حمایت از شرکت های دانش بنیان با ایجاد مرکز شکوفایی شرکتهای نوآور و دانش بنیان و فعال سازی حدود ۷۰ واحد تولیدی غیر فعال در کنار برگزاری و حضور در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی؛ مهمترین اقداماتی بود که از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور تسهیل و رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه آزاد انزلی به اجرا درآمد.

/مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا