آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان در جلسه ستاد زارعت چوب عنوان داشت؛ رایزنی بر بازگشت درآمد ناشی از برداشت چوب استان گیلان

زارعت چوب

استاندار گیلان بر ضرورت اجرای سیاست های تشویقی همچون توزیع نهال و آموزش رایگان در جهت توسعه زراعت چوب تاکید کرد و گفت: تبیین ضرورت توجه به زراعت چوب، همراهی مردم و فعالان زیست محیطی را به دنبال دارد.

به گزارش تدبیرشرق ,ارسلان زارع در جلسه ستاد زراعت چوب استان؛ با بیان اینکه این موضوع برای دولت، مردم و نیز توسعه گیلان حائز اهمیت است، افزود: براساس توافق صورت گرفته با سازمان جنگل‌ها، کاشت درخت در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان هدفگذاری شده که باید اجرایی شود.

وی بر لزوم تبیین ضرورت توجه به زراعت چوب برای افکار عمومی از طریق صدا و سیما با همراهی رسانه‌ها و استفاده از نظرات کارشناسان این امر تاکید و تصریح کرد: اگر این موضوع به خوبی برای فعالان زیست محیطی، سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم توجیه شود، قطعاً شاهد همکاری و مشارکت بالای آنان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان، زراعت چوب را راهکاری برای حفاظت از محیط زیست عنوان و اجرایی شدن شیوه نامه زراعت چوب را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ابتدای فصل پاییز باید شاهد آغاز کاشت چوب در اراضی شناسایی شده باشیم.

وی یادآور شد: گیلان قطب تولید محصولات چوبی و مواد سلولزی کشور محسوب می شود و برای تامین مواد اولیه فعالان این عرصه و پایداری اشتغال، باید اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس قول مساعد رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر بازگشت درآمد ناشی از برداشت چوب استان در راستای حفاظت از جنگل ها، اراضی ملی و منابع طبیعی، باید ساز و کار مشخصی تعریف و به صورت دقیق نظارت شود.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش بر ضرورت اجرای سیاست های تشویقی همچون توزیع نهال و آموزش رایگان در جهت توسعه زراعت چوب تاکید کرد و افزود: امیدوارم با همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی، امنیتی و اجرایی مرتبط، شاهد بهبود شرایط معیشتی مردم و توسعه استان باشیم.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا