آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

عطر خوش چای تابستانه در گیلان پیچید

چای تابستانه

چای‌کاران گیلانی به‌منظور برداشت تابستانه برگ سبز چای وارد باغات خود شده و پیش‌بینی می‌شود در چین تابستانه ۴۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود.

به گزارش تدبیرشرق، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت چای در استان گیلان در سه مرحله انجام می‌شود، اظهار کرد: گیلان و مازندران از استان‌های پررونق در حوزه کاشت و برداشت چای بوده و محصول باکیفیتی را چای‌کاران گیلانی روانه بازار می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز چین تابستانه برگ سبز چای در استان‌های شمالی گفت: برگ سبز چای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت‌شده و چای‌کاران برای چین تابستانه کار خود را آغاز کرده و پیش‌بینی ما است که در این مرحله ۴۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود.

رئیس سازمان چای کشور با اذعان به اینکه ۵۴ هزار تن برگ سبز چای در چین بهاره در استان‌های شمالی برداشت‌شده است، تصریح کرد: در چین بهاره برگ سبز چای ۲۴۲ میلیارد تومان برگ سبز چای برداشت شد که از این میزان ۴۷ هزار و ۴۰ تن درجه‌یک و مابقی درجه‌دو بوده است.

جهانساز به جزییات پرداخت مطالبات چای‌کاران اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۸۴ میلیارد تومان معادل ۷۶ درصد طلب چای‌کاران پرداخت و این روند تا تسویه‌حساب کامل ادامه دارد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا