آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

کوچکی‌نژاد: آموزش و پرورش نیاز به یک جراحی اقتصادی دارد

آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم، تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف در آموزش و پرورش آن هم از بالا به پایین و به شکل دستوری را یک روش قدیمی و غیرکاربردی برشمرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش نیاز به یک جراحی اقتصادی دارد.

به گزارش تدبیرشرق, جبارکوچکی نژاد با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید اقتصاد خود را متحول کند تا در همه حوزه‌ها شاهد تحول باشیم، اظهار کرد: روش‌‎های سنتی بودجه‌ریزی در آموزش و پرورش منسوخ شده و این وزارتخانه عریض و طویل باید منابع درآمدی جدیدی برای خود تعریف کند.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف، آن هم از بالا به پایین و به شکل دستوری یک روش قدیمی و غیرکاربردی است، اضافه کرد: امروز وقت آن رسیده که روش‎‌های جدید در اقتصاد آموزش و پرورش به کار گرفته شود و روش‌های سنتی را کنار بگذاریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم با انتقاد از خروجی آموزش و پرورش با وجود اختصاص بودجه 70 هزار میلیارد تومانی برای این نهاد، افزود: آموزش و پرورش نیاز به یک جراحی اقتصادی دارد تا در همه حوزه‎ها کارایی و خروجی بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز تصمیمات در آموزش و پرورش متمرکز و از بالا به پایین است و مدیران استان‌ها، مناطق و مدارس فقط مجری تصمیمات مدیران وزارتخانه هستند؛ درحالیکه آموزش و پرورش از 100 هزار مدیر لایق برخوردار است که توان اتخاذ تصمیمات اقتصادی خوب و به موقع دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تا زمانی که این ساختار خشک در آموزش و پرورش وجود دارد، نباید انتظار تحول در این نهاد را داشت  و معتقدم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم می‌تواند با تدوین مسیری جدید برای این نهاد، شرایط جدیدی را برای آموزش و پرورش فراهم کند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا