آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

با توجه به ظرفیت ویژه استان گیلان در حوزه شیلات

شیلات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به ظرفیت ویژه این استان در حوزه شیلات گفت: پرورش و تکثیر آبزیان به تحقق جهش تولید کمک می‌کند.

به گزارش تدبیرشرق، محمدعلی محمدی امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال 99 را سال جهش تولید نامگذاری کردند که در این راستا، توسعه تولید و پرورش آبزیان سبب تحقق شعار جهش تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان گیلان می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان حمایت از مسائلی که در تامین امنیت غذایی کشور کمک‌کننده است را ضروری دانست و بیان کرد: استان گیلان در پرورش آبزیان ظرفیت خوبی دارد از طرفی این استان از موسسات بزرگ بین‌المللی با متخصصان و اساتید برجسته‌ای برخوردار است که در دنیا صاحب نظر و سرآمد هستند.

محمدی با اشاره به وضعیت نامناسب ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن در چند سال قبل خاطرنشان کرد: قبلاً از این مرکز بازدید کرده بودیم و قول‌هایی جهت بهبود وضعیت آن داده شد که گزارشات اعلام شده توسط مسئولان این ایستگاه تحقیقاتی نشان‌ می‌دهد که موارد و مسائل مدنظر مورد توجه قرار گرفت.

وی به لزوم حمایت از تحقیقاتی که منجر به تامین غذا و کاهش واردات محصولات غذایی شود اشاره کرد و افزود: استان گیلان دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه آبی و دریا است و شرایط محیطی خاصی دارد و در حوزه شیلات نیز دارای نیروهای متخصص کم‌نظیر است که می‌توان از این ظرفیت در جهت توسعه استان بهره برد.

به گزارش تدبیرشرق، ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن در 7 کیلومتری جاده فومن به ماسوله در روستای شولم واقع شده است و با انتقال تجهیزات و نیروی انسانی از ایستگاه تحقیقاتی آستانه اشرفیه ساخته شد‌.

فعالیت‌های تحقیقاتی در این مرکز همچنان ادامه دارد و تکثیر و اهلی‌سازی سوف سفید دریای خزر به‌صورت تک گونه‌ای در محیط محصور، تولید لارو اهلی نسل F1 سوف سفید، تکثیر نیمه مصنوعی و پرورش ماهی سوف حاج طرخان از جمله فعالیت‌های تحقیقاتی در مرکز تکثیر و پرورش آبزیان فومن است.

همچنین پرورش ماهی و رهاسازی در تالاب انزلی، تشکیل بانک ژن گونه‌های با ارزش سس و ماش جزو دیگر فعالیت‌های تحقیقاتی این مرکز به شمار می‌رود و در حال حاضر دستیابی به نسل اهلی شده ماهی سفید جهت معرفی به صنعت آبزی‌پروری در کشور از جمله اهداف این ایستگاه تحقیقاتی است.

این مرکز اهدافی نظیر ترویج پرورش ماهی سوف سفید در مزارع پرورش ماهی استان، ترویج تولید سوف سفید برای پرورش ماهی در قفس، تکثیر و معرفی ماهی کپور اصلاح نژاد شده تاتا به آبزی پروی استان را نیز دنبال می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا