آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

احمد دنیامالی: با قرعه کشی نمی توان بازار خودرو را متعادل کرد

قرعه کشی

نماینده بندر انزلی با تاکید بر اینکه با قرعه کشی نمی توان بازار خودرو را متعادل کرد ؛ گفت: با تحویل ۲۵ هزار خودرو و این حجم انبوه ثبت‌نام ‌کننده نمی ‌توان بازار پر متقاضی خودرو را تنظیم کرد.

احمد دنیامالی خاطر نشان کرد: دو شرکت خودرو سازی کشور بنا دارند تا پایان سال چند نوبت دیگر این شکل از ثبت‌نام و قرعه‌ کشی را ادامه دهند که به اعتقاد من این روند تنها یک مُسکن برای این بازار است و در بلندمدت اثرات مثبتی را به‌ همراه نخواهد داشت.

نماینده بندرانزلی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تغییر جدی و مثبتی در بازار خودرو ایجاد کنیم، می‌باید چند کار را به‌طور ویژه انجام داد. اول، بخش خصوصی را بیش از هر زمان دیگر درگیر تولید خودرو کرد تا سرعت تولید خودرو و تنظیم عرضه و تقاضا هرچه زودتر منطقی شود. دوم، هر تصمیمی باید در زمان خودش گرفته شود و اگر زمان بگذرد شاید دیگر اثر خاصی نداشته باشد. به‌طور مثال ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو وقتی باید انجام می‌شد که عرضه و تقاضا با هم همخوانی داشت و اکنون برای این کار دیر شده است و این مسیر علاج درد نیست. سوم، باید فضای اطلاع ‌رسانی و آگاه ‌سازی عموم جامعه را بالا برد و در این بین، مسئولان باید واقعیت‌ها را بدون رودربایسی به مردم بگویند.

وی در ادامه بیان داشت: زمانی که مسئولان توان واقعی تولید خودرو و محدودیت ‌هایی که در این راه دارند را به جامعه اطلاع دهند، مردم درست و دقیق ‌تر روی به تصمیم می‌آورند و نقش دلالان به صفر نزدیک خواهد شد. متاسفانه هرچه سطح آگاهی جامعه پایین باشد پول بیشتری به جیب دلالان می‌رود که مدت ‌هاست شاهد این رویه هستیم.

دنیامالی می‌گوید: قرعه‌کشی اخیر خودروسازان تا حدی باعث جلوگیری از استرس در بازار خودرو شد، اما باید بدانیم که به‌قدری حضور دلالان در این بازار پررنگ بوده و به ‌حدی خودرو در پارکینگ ‌های مختلف دپو شده که نمی ‌توان با این طرح ‌ها رضایت حداکثری در جامعه ایجاد کرد.

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا