آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

عدم مدیریت مصرف در گیلان باعث قطعی برق می‌شود

برقمدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه مردم باید تلاش کنند که در تابستان مصرف برق خود را کاهش دهند، گفت: در تابستان امسال به دلیل افزایش دمای هوا اگر مردم مصرف برق را مدیریت نکنند دچار مشکل می‌شویم.

به گزارش تدبیرشرق، محمداسماعیل هنرمند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مردم باید تلاش کنند که مصرف برق خود را کاهش دهند، اظهار کرد: در تابستان امسال به دلیل افزایش دمای هوا اگر مردم مصرف برق را مدیریت نکنند دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به موضوع تغییر ساعات کاری ادارات استان گفت: به دنبال تغییر ساعات کاری ادارات استان گیلان، از ساعت هفت صبح تا ۱۳:۳۰ هستیم و این موضوع در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه تابستان گرمی را در پیش رو داریم، افزود: طبق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان ، دمای هوا در تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته یک درجه افزایش پیدا می‌کند.

هنرمند با اشاره به میزان مصرف برق تاکنون در استان گیلان بیان کرد: تاکنون در استان گیلان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش بار صورت گرفته و این نشان‌دهنده این است که مردم باید بیشتر رعایت کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش مردمی مدیریت کولرها در استان گفت: در این پویش مردم هرروز از ساعت ۱۴ به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خود را خاموش می‌کنند تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه این پویش کمک فراوانی به کاهش میزان مصرف برق می‌کند، تصریح کرد: اگر از جانب مشترکان خانگی صرفه‌جویی صورت نگیرد میزان استفاده از برق افزایش پیدا می‌کند و ناچارا با قطعی برق روبرو می‌شویم.

هنرمند با بیان اینکه اکثر روستاهای گیلان برق‌دار هستند، افزود: در استان گیلان روستای بدون برق نداریم البته شاید در مناطق صعب‌العبور فقط برخی نقاط برق نداشته باشند.

وی با اشاره به موضوع کابل‌های خود نگه‌دار بیان کرد: تاکنون سه هزار کیلومتر از شبکه برق استان، دارای کابل‌های خود نگه‌دار شده و سه هزار کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه در بحران برف سال ۹۸ حدود ۶۳ میلیارد تومان به شبکه برق استان آسیب وارد شد، تصریح کرد: تاکنون فقط حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای رفع نواقص و آسیب‌های وارده از برف به زیرساخت شبکه برق استان بودجه دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از اعتبارات داخلی خود شرکت مابقی بودجه ‌ترمیم را تأمین کردیم، افزود: تاکنون با اعتبارات داخلی شرکت، شبکه را پایدار کرده‌ایم اما بدون تردید نیاز به اعتبارات خاص داریم تا در زمستان امسال دوباره دچار مشکلات تلخ سال گذشته نشویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به صدور مجوز کنتور برای زمین‌های غیرمجاز در مناطق طبیعی و ارتفاعات استان بیان کرد: ما همواره برای صدور مجوز کنتور برق در این مناطق از سازمان محیط‌زیست استعلام می‌گیریم.

هنرمند با تأکید بر اینکه اگر در منطقه‌ای مجوز منابع طبیعی وجود نداشته باشد مجوز صدور کنتور برق صادر نمی‌شود، گفت: اگر مردم و نهادهای مرتبط، موردی مشاهده کردند که مجوز کنتور برق غیرمجاز صادرشده حتماً به ما اطلاع دهند.

وی با اشاره به میزان پیک‌بار سال گذشته خاطرنشان کرد: در تاریخ نهم مرداد سال گذشته میزان باریک هزار و ۵۰۰ مگاوات در روز را داشتیم که پیک‌بار سال گذشته بود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا