آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

برخورد شدیدتر با مفسدان اقتصادی در دستور کار قرار گیرد/چهره منفور آمریکا در طی تاریخ

مفسدان اقتصادی

امام‌جمعه رشت امام‌جمعه رشت با بیان اینکه با تقدیر از عملکرد خوب قوه قضاییه هم در کشور و استان گیلان گفت:اگرچه مردم از عملکرد شما ابراز خرسندی می‌کنند اما به این میزان راضی نیستند و انتظار می‌رود برخورد شدیدتر با مفسدان اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلای این شهر با اشاره به حادثه بزرگ به وجود آمده در آمریکا و اروپا اظهار کرد: آمریکا روزگار پلیدی را برای جهان و مردم خود ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کشتار ادامه‌دار آمریکایی‌ها از ابتدای شکل‌گیری خود خاطرنشان کرد: آن زمان که عده‌ای از اروپا به مناطق سرخ‌پوست آمریکا هجوم برده و آنجا را اشغال کردند، سرخ‌پوستان که از سازوکار نظامی آشنایی نداشتند، نتوانستند مقابله کنند لذا در آن دوران مهاجمان حدود ۱۰۰ میلیون سرخ‌پوست را کشتند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه حضور نمایشی سیاه‌پوستان در آمریکا و برخی مسؤولیت‌ها برای فریب افکار بوده است، گفت: تاریخ و چهره آمریکا منفور است که امام راحل بیش از ۳۹ سال گذشته فرمود، رئیس‌جمهور آمریکا منفورترین چهره‌ها در پیش ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه دوران افول موریانه‌ای آمریکا در حال طی شدن است، تصریح کرد: اولاً نمی‌دانیم آیا این پدیده نوظهور در آمریکا و اروپا، ادامه دارد یا خیر، پس فعلاً نمی‌توان افق‌ها را ترسیم کرد اما حداقل چیزی که برای جهانیان ملموس شد، این است که  این دولت‌های لیبرالیسم  منفور ملت‌هایشان بوده و ملت‌هایشان برای آن‌ها ارزشی قائل نیست.

فلاحتی با بیان اینکه ملت‌های ستمدیده مترصد دادخواهی از آمریکا هستند،  افزود: حدود ۵۰ ایالت درگیر موضوع شده و ۱۲ هزار نفر بازداشت و ۲۰ نفر را کشته و صدها نفر را کور کرده و سرو مغر آن‌ها را شکستند آن‌هم کسانی که ادعای تمدن داشتند.

خطیب جمعه رشت خطاب به شیفتگان غرب در ایران گفت: به آغوش ملت برگردید اگر به آغوش ملت برنگردید بیش از گذشته سرافکنده می‌شوید.

وی با ابراز تأسف  از گرانی‌های موجود در کشور بیان کرد:  آقایان اپوزیسیون نشوند، چرا که مردم ایران اسلامی می‌فهمند از نگاه آن‌ها و عملکرد آن‌ها  باخبرند، لذا بهتر است تلاش کنید تا با همدلی مجلس تازه‌نفس، دستگاه قضا و دولت، مردم را از این وضعیت بیرون آورید که این گرانی‌ها در تمام بخش‌ها و لایه‌های زندگی مردم بیداد می‌کند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه مجلس باید  تلاش مجدانه‌ای در پیش‌گرفته چراکه مردم آن‌ها را برای نجات مردم به خانه ملت فرستاده‌اند، تصریح کرد: خود مردم نظاره‌گر عملکرد مجلسی‌ها  هستند این مردم، ملت و سرزمین برکت دارد و فقط دزدان و مفاسد نمی‌گذارند و مزاحمت ایجاد می‌کنند لذا قاطعانه  می‌خواهیم که دستان این دزدان و مفاسد را قطع کنید.

 فلاحتی با تقدیر از عملکرد خوب قوه قضاییه هم در کشور و استان گیلان گفت: اگرچه مردم از عملکرد شما ابراز خرسندی می‌کنند اما به این میزان راضی نیستند و مطالبه آنان برخورد شدید با همه اختلال گران، مفاسد و دزدان است و باید دستشان را از سفره پربرکت ایران اسلامی قطع کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه صبر ۴۰ ساله مردم ایران در برابر ظلم‌های جهانی، سرافرازی در دنیاست، افزود: پیامی که انقلاب برای دنیا داشت بر دل ملت‌ها نشست و دولت‌های ظالم امروز ندای ۴۰ ساله مردم ایران اسلامی را از زبان ملت‌های خود می‌شنوند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به وقفه برگزاری نماز جمعه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت: مصلاها در ایام تعطیلی از وجود نازنین نمازگزاران خالی بود که همگی را  دل‌تنگ نماز جمعه کرده بود.

وی با اشاره به سالروز  شهادت امام صادق (ع) بعد از ۶۵ سال عمر پربرکت ایشان، افزود: یکی از بزرگ‌ترین آثار پربرکت امام صادق (ع) ایجاد دانشگاهی بزرگ برای تربیت دانشمندان اسلامی است که آثار آن تا امروز پابرجاست.

فلاحتی با تأکید بر آثار ارزشمند دعا در زندگی اسلامی بیان کرد: دعای زیاد، بلا را از بین برده و آثار پربرکتی را متوجه زندگی مسلمانان خواهد کرد، لذا بر اساس روایات، کسی که زیاد دعا کند، آثار پربرکتی شامل حال او خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع زندگی در سایه اسلام در خطبه‌های نماز جمعه به‌صورت سلسله مباحث علمی با توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی گفت: اگرچه تا امروز مردم بخشی از سبک زندگی اسلامی را به‌خوبی عمل کرده، اما توجه به این موضوع و بررسی آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا