آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغگزارش تصویری

تصفیه‌خانه سنگر وارد مدار آب شرب می‌شود/قطع ۱۷ ساعته آب شرب در گیلان

تصفیه خانه سنگرمدیرعامل شرکت آبفا گیلان با اشاره به آغاز اجرای اتصال تصفیه‌خانه سنگر به مدار آب شهری با فشار سه هزار لیتر بر ثانیه گفت: عملیات اجرای این کار از ساعت یک بامداد ۲۶ خرداد آغاز و در هفت صبح روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد پایان می‌یابد که مشترکین با ۱۷ ساعت قطعی یا افت فشار آب مواجه هستند.

به گزارش تدبیرشرق، سید محسن حسینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل تصفیه‌خانه سنگر با اشاره با آغاز روند اتصال خط لوله آب در گیلان اظهار کرد: تصفیه‌خانه نخست استان در سال ۷۸ وارد مدار شد و احداث تصفیه‌خانه دوم در سنگر نیز از سال ۹۲ آغاز شد و در تیرماه سال جاری به بهره‌برداری و وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه مرکزی، آب شهرهای رشت و بخشی از شهرهای غرب گیلان را تأمین می‌کند، گفت: با وارد مدارد شدن تصفیه‌خانه سنگر، سه هزار لیتر در ثانیه آب وارد مدار شده و ظرفیت گیلان را دو برابر می‌کند که آب شرب موردنیاز شهرستان‌های شرق گیلان را تا سال ۱۴۲۵ تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفا گیلان با بیان اینکه دو میلیون و یک‌صد هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی تا سال ۱۴۲۵ از آب شرب تصفیه‌خانه سنگر استفاده می‌کنند، تصریح کرد: شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه، بندر کیاشهر، رودبنه، شلمان، کومله، رشت، خمام و انزلی در جریان وارد مدار شدن تصفیه‌خانه سنگر متأثر می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه عملیات اجرایی اتصال و وارد مدارشدن آب شرب تصفیه‌خانه سنگر ۳۰ ساعت به طول می‌انجامد که حدود ۱۷ ساعت، مشترکین با قطع آب مواجه هستند، افزود: زمان قطعی و اجرای عملیات اصلی اتصال تصفیه‌خانه سنگر از ساعت یک بامداد ۲۶ خرداد آغاز و در هفت صبح روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه همه چاه‌های آب وارد مدار می‌شوند در زمان اجرای عملیات با خالی بودن آب در مدار مواجه نشویم، گفت: لازم است مردم در مدت‌زمان اجرای عملیات اتصال باصرفه جویی کمتر در مصرف آب، کمک کنند تا شبکه آب شهری با کمترین مشکل مواجه و فقط مصارف ضروری را انجام دهند که باعث کمک به جلوگیری از افت فشار نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا گیلان با بیان اینکه بعد از وارد مدار شدن تصفیه‌خانه سنگر بسیاری از مشکلات در خصوص کمبود آب شرب یا قطعی تا حد زیادی حل خواهد شد، تصریح کرد: مردم و مشترکین آبفا، بزرگ‌ترین ذی‌نفعان شرکت آبفا هستند و لازم است با مشارکت همه مشترکین این عملیات اتصال انجام‌شده و در ساعات مشخص‌شده برای وارد مدار شدن تصفیه‌خانه، مصرف آب خود را مدیریت کنند.

حسینی با بیان اینکه تعدادی از تانکرهای آب در روز اجرای عملیات در شهرها و روستاها استقرار داده می‌شوند، افزود: تعدادی از آب‌های بسته‌بندی نیز در نظر گرفته‌شده که در صورت نیاز، بین مردم مناطقی که در آن ساعات با مشکل آب شرب مواجه بودند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با تابستان گرمی مواجه هستیم، گفت: علاوه برافزایش دما در تابستان امسال، با کرونا نیز مواجه هستیم که موجب استفاده بیشتر از آب برای شست و شوی دست‌ها می‌شود و طبیعتاً با استفاده بیشتر از گذشته مصرف آب مواجه هستیم که درخواست همیشگی ما از شهروندان، مدیریت مصرف آب توسط خانواده‌ها است.

مدیرعامل شرکت آبفا گیلان با بیان اینکه طرح اجرای عملیات اتصال تصفیه‌خانه به مدار آب در چندین مرحله توسط کارشناسان بررسی‌شده، افزود: تمهیدات لازم برای برخورد با مشکلات احتمالی اندیشیدیده شده و تانکرهای آب و آب‌های بسته‌بندی نیز تهیه‌شده و مکان‌های استقرار نیز مشخص‌شده است.

حسینی با بیان اینکه مردم نیز می‌توانند تا قبل از آغاز اجرای عملیات نسبت به ذخیره‌سازی آب اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مشترکین باید دقت کنند تا برای ذخیره‌سازی به مشکل کمبود آب برنخورده و صرفاً برای زمان اعلام‌شده برای اجرای عملیات مدیریت مصرف و ذخیره‌سازی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه سنگر یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌ها در کل کشور است، تصریح کرد: ۱۶۸ میلیارد تومان ارزش این پروژه است که از سال ۹۲ آغازشده و در تیرماه به بهره‌برداری شده و مدیریت تأمین آب برای وارد مدار شدن کل سه هزار لیتر در ثانیه از تیر تا شهریورماه سال جاری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا گیلان با بیان اینکه شرکت به دنبال این است که عملیات اجرایی با دقت و سرعت و با کمترین قطعی یا کمبود آب انجام شود، افزود: همراهی و کمک همه مشترکین با کارکنان شرکت آبفا گیلان باعث تسریع در انجام کار و وارد مدار شدن مناسب آب در شبکه آب شهری و روستایی می‌شود.

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

تصفیه خانه سنگر

عکس:کاوه خان خانی زاده

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا