آخرین خبرها

فزت و ربّ الکعبه …

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خورشید تابان زندگی مولای متقیان در افق نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در آسمان شهر کوفه به خون نشست و در 21 ماه رمضان دعوت حق را لبیک گفت و زمانی که شمشیر کین، فرق انسانیت را شکافت، علی ندا برآورد، فزت و ربّ الکعبه …
 

به گزارش انتخاب، شب به شکار شیری نشسته بود که شیری ترین کهکشان ها در مقابل شاه چشمش کیش و مات بودند او که زمین و آسمان را به تسخیر تفکرش زیبایش کشیده بود، سرانجام در بیست و یکم ماه رمضان به سوی معبودش شتافت و جهانی را تا همیشه تاریخ غرق ماتم و اندوه کرد.

مساجد، تکایا و حسینیه های استان کرمان نیز شبانگاه گذشته مملو از عاشقان و سوگواران حضرت علی (ع) نخستین پیشوای شیعیان و مظهر رستگاری جهان بود.
کرمان و کرمانی شبانگاه 21 ماه رمضان در درد و اندوه از دست دادن مردی مظلوم بر سر و سینه کوفتند و ظلمت شب را به سپیده ای روشن پیوند دادند.

مصلای امام علی (ع) شهر کرمان و مسجد صاحب الزمان (عج) نیز از جمله محل های محوری برگزاری آیین احیا و سوگواری شب 21 ماه رمضان بودند.

کرمانی ها همچنین با قرائت دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن ها در کنار خواستن حاجاتشان، خیر و سعادت ملت مسلمان و نابودی کفر و نفاق را از خداوند ارحم الراحمین طلب کردند.

دعا برای سلامتی امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شفای بیماران از جمله دعاهای زن و مرد کرمانی در شبانگاه گذشته بود.

خیابان های منتهی به مساجد و تکایای شهر کرمان بعد از اتمام مراسم احیای شب 21 ماه رمضان مملو از خودروهایی بود که سرنشینانشان را به سوی صرف لقمه ای حلال برای روزه داری روزی دگر می برد.
گزارش های رسیده از خبرنگاران شهرستان های استان کرمان نیز حکایت از برگزاری آیینی معنوی، یکپارچه و عاشقانه در شب شهادت مولای متقیان دارد.

احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با سحر روز جمعه با حضور مردم مومن و خداجو در مساجد، حسینیه، تکایا و مصلای بزرگ امام علی شهر کرمان برگزار شد.

حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان و مظهر رستگاری است که در محراب عبادت، هدف کینه منافقان قرار گرفت و در هنگام فرود آمدن شمشیر جهل بر فرق مبارکش فرمود: ‘به پروردگار کعبه که رستگار شدم’

حضرت علی(ع) پس از مبعوث شدن رسول اکرم (ص)، نخستین فردی بود که به اسلام ایمان آورد و ایشان را در انجام دادن این رسالت بزرگ یاری رساند.

این امام همام سالیان متمادی با شجاعت و ایثار همراه پیامبر (ص)، توطئه های بی شمار مشرکان را نقش بر آب ساخت و در جنگ های مختلف در برابر کافران ایستاد.
حضرت محمد (ص) در راه بازگشت از حجه الوداع در غدیر خم و به فرمان خداوند، مولای متقیان را به عنوان جانشین و وصی خود معرفی کردند و فرمودند: ‘هر کس که من مولا و رهبر او هستم، علی هم مولا و رهبر او است.’

پس از رحلت پیامبر (ص) حضرت علی (ع) به دلیل برخی از شرایط از حکومت کناره گرفت اما با هدایت و راهنمایی های خویش جامعه سلامی را از انحراف بازداشت تا آن که پس از 25 سال به اصرار مردم، عهده دار خلافت شد.

نخستین پیشوای شیعیان(ع) در تمام برهه های زندگی انصاف، عدل و مساوات را سرلوحه کارهای خویش قرار داد و در طول عمر پربرکت خود با جریان های گوناگون با عدالت رفتار کرد و شیوه برخورد آن والامقام حتی با جریان های مخالف نیز مصلح گونه و اندرز محور بود.

سرانجام ابن ملجم مرادی از گروه خوارج در سحرگاه 19 رمضان در محراب مسجد کوفه، امیرمومنان(ع) را مجروح کرد و اینگونه ایشان پس از 2 روز در 21 رمضان 40 هجری قمری به شهادت رسید.

اینک آرامگاه مطهر نخستین پیشوای شیعیان در نجف اشرف، میعادگاه عاشقان حق و حقیقت است.
شهادت مولای متقیان همزمان با لیالی قدر است و شب قدر در فرهنگ اسلام و روایت های ائمه معصوم (ع) جایگاه بسیار بزرگی دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا