آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

فرماندار آستارا:بنادر در همه دنیا سبب عمران و آبادانی هستند اولین سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

بنادررستم زاد با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی توان و ظرفیت بندر آستارا را افزایش داده است، افزود: این سرمایه گذاری توسط شرکت سرمایه گذار سبب می شود تا سالانه یکصدهزار تن عملیات تخلیه و بارگیری به ظرفیت موجود در بندر آستارا اضافه شود.

قرارداد اولین سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا منعقد شد.

 فرماندار این شهرستان در مراسمی که به همین منظور در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: بنادر در هر کجای دنیا که باشند، موجبات عمران و آبادانی را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه، در فروردین ۱۳۹۲ نخستین بندر خصوصی کشور با سرمایه گذاری عظیم در آستارا احداث شد و مورد بهره برداری قرار گرفت، ادامه داد: همان بندر توانست در محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، به عنوان فعال ترین بندر در سطح کشور، نقش خود را ایفا کند.

رستم زاد، نگرش سازندگی را باعث ماندگاری نام اشخاص دانست و تصریح کرد: اقدامات بخش خصوصی در توسعه بندر آستارا بسیار خوب است و باید همان رویه را در توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به نخستین سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث انبار سرپوشیده در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذار متعهد شده است تا انباری به مساحت ۵ هزار مترمربع را با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی احداث کند.

وی با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی توان و ظرفیت بندر آستارا را افزایش داده است، افزود: این سرمایه گذاری توسط شرکت سرمایه گذار سبب می شود تا سالانه یکصدهزار تن عملیات تخلیه و بارگیری به ظرفیت موجود در بندر آستارا اضافه شود.

فرماندار آستارا در پایان با اشاره به عملیات احداث سومین پست اسکله، چهار انبار سرپوشیده و هانگارد و پایانه اختصاصی غلات در این منطقه عنوان کرد: بخش خصوصی بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را در این بندر داشته که با توجه به تحریم های کشور، مبلغی قابل توجه است.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا برگزار شد، قرارداد احداث نخستین انبار ۱۵ هزار تنی بخش خصوصی منعقد شد و مقرر شد که ظرف دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا