آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

کوچکی نژاد در صحن علنی مجلس؛ تنها هنر دولت در حوزه مسکن مهر تغییر نام این مسکن‌ها بوده است

مسکن مهر

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: علت رأی اعتماد بالای شما در مجلس دهم دادن وعده‌هایی در خصوص مسکن مهر بود اما تنها هنر دولت و وزارتخانه شما تغییر نام مسکن مهر به مسکن اجتماعی بوده است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی روز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه راه با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: معتقدم که وزرایی که به مجلس می‌آیند باید روی سیاست‌های کلی و برنامه و قوانین حرف بزنند. ماده ۵۲ و ۵۳ قانون برنامه ششم توسعه، تکلیف وزارتخانه راه و شهرسازی را تعیین کرده است. یکی از بحث‌های این دو ماده حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مخصوصا در حوزه ریلی است که به اعتقاد من تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، تا پایان قانون برنامه ریلی ۳۰ درصد از حمل و نقل باری به عهده وزارتخانه و ۲۰ درصد به عهده مسافر است. این در حالی است که درصدهای واقعی اجرا شده بسیار پایین‌تر از این است.

وی با اشاره به «بازآفرینی شهری» گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرهای ما همین بازآفرینی است. وزارتخانه راه و شهرسازی موظف است ۲۷۰ محله در شهرهای مختلف را بازآفرینی کند که به اعتقاد من تاکنون به درستی انجام نداده است. قرار بر این بود که هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را بازسازی کنید و ۱۵۰ هزار واحد برای بخش‌های کم درآمد بسازید.

کوچکی‌نژاد با اشاره به جلسه رأی اعتماد وزرا در مجلس دهم گفت: وقتی در مجلس دهم به شما رأی اعتماد دادیم وعده دادید که در حوزه مسکن مهر به محرومین و افراد کم درآمد توجه کنید. هر چند که دولت شما مسکن مهر را قبول ندارد اما رأی بالای اعتماد دهمین دوره مجلس به خاطر دادن وعده‌هایی در حوزه مسکن مهر بود. متأسفانه نه تنها به مسکن مهر توجه نشد بلکه تنها هنر شما و دولت تغییر نام مسکن مهر به مسکن اجتماعی بود.

نماینده مردم رشت در مجلس در پایان تذکرش گفت: راه‌های استان گیلان تبدیل به قتلگاه شده است. در زابل نیز بزرگراهی وجود دارد که به جاده مرگ معروف است. به اعتقاد من توجه ویژه‌ای به حاشیه شهرها نداشته‌اید. حاشیه‌نشینی امروز یکی از معضلات اجتماعی و امنیتی ما است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا