آخرین خبرهااستان هااسلایدر

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد:رها سازی بیش از یک میلیارد متر مکعب آب سد سفید رود

سد سفید رودمدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: از ۲۶ اسفندماه تا کنون یک میلیارد و ۳۸ میلیون متر مکعب آب برای اراضی شالیزاری گیلان رهاسازی و تحویل شبکه آبیاری و زهکشی سفید رود شده است.

به گزارش تدبیرشرق, وحید خرّمی حجم آبگیری سد سفیدرود را تا امروز یک میلیارد متر مکعب عنوان و اظهار کرد: این حجم طی سال گذشته یک میلیارد و ۳۰ میلیون متر مکعب بوده است.

وی همچنین دبی متوسط ورودی این سد برای روز جاری را یکصد متر مکعب بر ثانیه ذکر و تصریح کرد: سال گذشته در همین روز دبی متوسط ورودی این سد ۱۳۵ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی گفت: دبی متوسط خروجی سد سفید رود برای روز جاری هم ۲۱۲ متر مکعب بر ثانیه است که این میزان در سال گذشته در همین روز ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

 خرّمی با بیان اینکه آب رها سازی شده سد در تمامی کانال های آبیاری جریان دارد، خاطر نشان کرد: همچنان آب بدون نوبت بندی برای آبیاری ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رهاسازی می شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار کرد: در صورتی که آب مصرفی بخش کشاورزی نیاز به نوبت بندی داشته باشد، براساس پایش شرایط در کمیته منابع و مصارف استان مورد بررسی قرار می گیرد و اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان از سد سفیدرود تامین می‌شود.
سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

/روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا