آخرین خبرهااستان هااسلایدر

بخشدار رودبنه خواستار اصلاح قرارداد با منابع طبیعی شد؛ احیای طرح ساحل نیلوفر سحرخیز لاهیجان نیازمند ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار است

نیلوفر سحرخیز لاهیجانبخشدار رودبنه خواستار اصلاح قرارداد با منابع طبیعی شد و گفت: حداقل ۵۵۰ میلیون تومان نیاز داریم تا شناگاه و مرکز تفریحی ساحل سحرخیز را احیا کنیم.

به گزارش تدبیرشرق ,سیدعادل علوی بخشدار رودبنه در رابطه با آخرین وضعیت طرح سالمسازی دریا اظهار کرد: نوار ساحلی این بخش شامل روستای جیرباغ، ناصرکیاده، امیرآباد و سحرخیز محله است که همه ساله پذیرای گردشگران هستیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی باتوجه به شیوه ویروس کرونا در کشور هنگام استفاده از سواحل اظهار کرد: سال گذشته در ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی ۲ غریق داشتیم درحالیکه در سال ۹۷ تنها ساحل بدون غریق استان بودیم.

بخشدار رودبنه با بیان اینکه در نقاط خطرآفرین طرح سالمسازی با همکاری دهیاران قرارداد همکاری با منجیان غریق به امضا رسیده است، افزود: در هر روستا بین ۲ الی ۳ نفر حضور دارند که هنگام تعطیلات افزایش می یابد.

علوی درباره ساحل نیلوفر سحرخیز محله لاهیجان اظهار کرد: شناگاه این طرح دریا تا زمان تامین منابع مالی نمیتواند قابل استفاده باشد و پیش بینی این است که طوری عمل کنیم تا سرمایه گذار خصوصی برای حضور در طرح دریا رغبت داشته باشد.

بخشدار رودبنه با اشاره به حضور نیروهای امداد و نجات و همچنین ناجا اظهار کرد: از برنامه های فرهنگی نیز استقبال خوبی صورت گرفته است و حداقل ۵۵۰ میلیون تومان نیاز داریم تا شناگاه و مرکز تفریحی ساحل سحرخیز را احیا کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساختهای گردشگری این منطقه اظهار کرد: هفته ای یک هزار خودرو سال گذشته ورودی داشته ایم.

بخشدار رودبنه خواستار اصلاح قرارداد با منابع طبیعی در این خصوص شد و گفت: هیچ سرمایه گذاری با قرارداد یک ساله برای سرمایه گذاری در نوار ساحلی رغبت ندارد و باید طی قرارداد بلندمدت طرح دریا در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد تا درآمدزایی شود.

علوی با اشاره به اینکه باتوجه به درآمدزایی پایین این طرح ساحلی توجیه اقتصادی ندارد گفت: ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار صرفا برای احیای این طرح ساحلی به حالت قبلی است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا