آخرین خبرهااستان هااسلایدر

تأکید جهانگیری به نقش منطقه آزادانزلی در فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی

منطقه آزادانزلیدر دیدار معاون اول رئیس‌جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به نقش منطقه آزاد انزلی به فعال‌سازی کریدور های بین‌المللی شمال به جنوب، افزایش بهره‌وری کریدورهای ترانزیتی، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، گسترش مناسبت‌های اقتصادی تأکید شد.

به گزارش تدبیرشرق، عصر امروز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دیدار کرد و درباره برنامه‌های توسعه‌ای و نقش این منطقه در فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی و اوراسیا به تبادل‌نظر پرداختند.

معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار با ابراز امیدواری از اقدامات منطقه آزاد انزلی در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی کشور اظهار کرد: با تکمیل زیرساخت‌های لازم و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به‌زودی شاهد افزایش بهره‌وری جمهوری اسلامی ایران از کریدورهای ترانزیتی باشیم.

اسحاق جهانگیری با اشاره نقش مؤثر منطقه آزاد در فعال‌سازی کریدور های بین‌المللی شمال به جنوب گفت: با فعال‌سازی کریدورهای چین، قزاقستان، ایران و شمال به جنوب و همچنین اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریل سراسری، بنادر شمالی- جنوبی کشور به یکدیگر متصل شده و صادرات در کشور و استان گیلان با افزایش مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی در پیشرفت اقتصادی کشور بیان کرد: با توجه به جایگاه منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همسایگان شمالی؛ منطقه آزاد می‌تواند نقش بیشتری در گسترش مناسبات اقتصادی، ترانزیتی و گردشگری با کشورهای فوق ایفا کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اذعان به اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی باید به رشد واحدهای تولیدی و صنعتی در گیلان کمک کند، تصریح کرد: با توجه به سال جهش تولید؛ گسترش و ایجاد ظرفیت برای واحدهای صنعتی اهمیتی ویژه داشته و سازمان منطقه آزاد انزلی در کنار اولویت‌های مهم توسعه؛ توجه ویژه‌ای به حوزه گسترش صنایع داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های منطقه آزاد در جهت تحقق راهبردهای ترانزیتی و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در سال جاری عملیات احداث شهرک صنعتی ناحیه سه منطقه آزاد انزلی در مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت ۲۰۰ واحدی تولیدی آغاز می‌شود تا شاهد توسعه ظرفیت صادراتی کشورمان به حوزه دریای خزر و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به همراه افزایش میزان اشتغال‌زایی باشیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا