آخرین خبرهااستان هااسلایدراقتصادی

۱۰۴ میلیارد تومان از بهای چای‌کاران پرداخت شده است/چای‌کاران آماده برداشت مرحله دوم چای

چای‌کارانبه گفته رئیس سازمان چای کشور برداشت مرحله دوم چای در کشور از ۲۵ خرداد آغاز و تا پایان تابستان ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش تدبیرشرق، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت دوم برگ سبز چای در کشور اظهار کرد: هرساله برداشت دوم برگ سبز چای در باغات استان گیلان و مازندران از تاریخ ۲۵ خرداد آغاز و تا پایان تابستان ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برداشت ۸۷ درصدی چای درجه یک در باغات چای استان‌های شمالی گفت: در برداشت اول ۵۴ هزار تن برگ سبز چای با ارزش ریالی ۲۳۹ میلیارد تومان خریداری‌شده بود که از این میزان ۴۷ هزار تن آن درجه یک و هفت هزار تن آن درجه دو بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با ابراز خرسندی از پرداخت بخش اعظمی از مطالبات چای‌کاران افزود: با تلاش‌های انجام شده تاکنون توانستیم ۱۰۴ میلیارد تومان از بها چای خریداری‌شده توسط چای‌کاران را پرداخت کنیم.

جهانساز وضعیت تولید چای خشک در کشور را مناسب دانست و بیان کرد: امسال ۱۳ هزار تن چای خشک در کارخانجات گیلان و مازندران تولید و برای مصرف روانه بازار شده است.

با اذعان به اینکه برداشت مکانیزاسیون چای بسیار به رشد کیفی این محصول استراتژیک کمک می‌کند، تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارها برای رشد کیفی محصول چای در کشور کشت و برداشت مکانیزاسیون آن است به همین منظور چای‌کاران می‌توانند برای دریافت تسهیلات خرید ماشین‌آلات به ادارات چای محل سکونت خود مراجعه کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا