آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

عزم مجلس برای همراهی با دولت جهت اصلاح قوانین مالیاتی کشور

قوانین مالیاتی

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس با اشاره به مشکلات وارد شده به دلیل شفاف نبودن درآمدها، فرار مالیاتی و اخذ معافیت‌های مالیاتی توسط مؤدیان کلان گفت: مجلس با دولت همراهی و همکاری لازم را خواهد داشت تا با تصویب قوانین یا اصلاح قوانین موجود، این مشکل را برطرف کند.

به گزارش تدبیرشرق، غلام‌رضا مرحبا ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در بسیاری از نظام‌های پیشرفته اقتصادی، کشور بر اساس توان مالیاتی اداره می‌شود و مردم بخش بزرگی از درآمد خود را به‌عنوان مالیات به دولت‌ پرداخت کرده و در قبال آن خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های نظام مالیاتی در اداره کشورها خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی در کشور باوجود توسعه‌یافتگی و ظرفیت‌های مناسب و پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر داشته به‌تنهایی توانایی اداره کشور را ندارد.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف نبودن درآمدها، فرار مالیاتی و اخذ معافیت‌های مالیاتی توسط مؤدیان کلان به نظام مالیاتی کشور ضربه وارد کرده است، افزود: مجلس یازدهمین با دولت همراهی و همکاری لازم را خواهد داشت تا با تصویب قوانین یا اصلاح قوانین موجود، این مشکل را برطرف کند.

مرحبا با اشاره به اینکه مجلس یازدهم در روزهای نخست خود قرار دارد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس پس از تشکیل کمیته‌های تخصصی و کمیسیون‌های مربوطه در صورت لزوم با تصویب طرح‌ها و لوایحی در ماه‌های آینده، نظام مالیاتی کشور را ترمیم خواهند کرد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا