آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

چرا سوم ژوئن یک روز تاریخی برای رئال مادرید است؟

رئال مادریددو اتفاق مهم برای رئال مادرید در روز سوم ژوئن رخ داده است.

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از بی ساکر، ماه می پایان یافت و ژوئن آغاز شده است. کم کم باید زمان شایعات نقل و انتقالات و بازی‌های ملی فرا می‌رسید اما این فصل همه چیز متفاوت است. در این ماه و ژوییه بازی‌های لیگ‌های اروپایی برگزار می‌شود.

با این حال برخی از روزها را باید به یاد آورد و جشن گرفت. رئال مادرید دو دلیل دارد تا سوم ژوئن را جشن بگیرد. سفیدپوشان در این روز چهارمین قهرمانی‌شان را در اروپا با شکست استادو رمس را به دست آوردند.

این اتفاق ۶۱ سال پیش رخ داد و پس از حذف دشوار اتلتیکو مادرید رقم خورد. هر دو تیم مادریدی یک بازی را با پیروزی به پایان رسانده بودند و در نهایت سفیدپوشان در بازی سوم ۲ بر یک همشهری‌شان را شکست دادند. مادرید در فینال برابر رمس قرار گرفت و با گل‌های متئوس و آلفردو دی استفانو با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

سال‌ها بعد سفیدپوشان در سوم ژوئن دوباره جشن قهرمانی را در لیگ قهرمانان برپا کردند. این اتفاق در فینال کاردیف ۲۰۱۷رخ داد. مادرید این بار برابر یوونتوس قرار گرفت و پس از این که دو تیم در نیمه نخست با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند، جشنواره گل تیم اسپانیایی فرا رسید. گل نخست بازی را کریستیانو رونالدو به ثمر رسانده بود. سپس ماریو مانزوکیچ بازی را مساوی کرد. کاسمیرو گل دوم مادرید را وارد دروازه حریف کرد و سپس رونالدو توانست دبل کند. در نهایت مارکو آسنسیو پیروزی ۴ بر یک را به ثبت رساند.

این دو قهرمانی دو لحظه تاریخی برای رئال مادریدی محسوب می‌شود که ۱۴ روز دیگر به میادین باز خواهد گشت. با وجود این که سفیدپوشان شرایط سختی برای صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارند اما هنوز می‌توانند در رقابت‌های اروپایی حضور داشته باشند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا