آخرین خبرهااستان هااسلایدر

در بازدید از پروژه ها عنوان شد؛ تاکید دکتر نوبخت بر تسریع اجرای روند پروژه‌های مرمتی سه مسجد تاریخی رشت

پروژه‌های مرمتیروز جمعه نهم خردادماه ۹۹، دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از روند پروژه های مرمتی مسجد صفی، مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت بازدید کرد.

به گزارش تدبیرشرق ,روز جمعه نهم خردادماه ۹۹، دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه استاندار گیلان، معاون عمرانی، رییس سازمان برنامه بودجه گیلان، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیر کل بنیاد مسکن گیلان از روند پروژه های مرمتی مسجد صفی و مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت بازدید کرد.

در ابتدای بازدید اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گزارشی از روند اجرای پروژه ها ارائه نمود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام تامین اعتبار لازم برای اتمام این پروژه‌ها در سال جاری، خاطر نشان کرد: مرمت این بناها می‌بایست بر اساس ضوابط میراثی بوده و تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسد.

دکتر نوبخت همچنین با توجه به تاریخی بودن مدرسه مستوفی بر ضرورت آغاز عملیات اجرایی مرمت مدرسه مستوفی تاکید کرد و افزود: مساعدت لازم برای تخصیص اعتبار ویژه برای این مدرسه انجام خواهد شد.

گفتنی است مسجد صفی و مسجد و مدرسه مستوفی در فهرست اثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند و مسجد تاریخی اردبیلیان در شرف ثبت در فهرست اثار ملی کشور بوده و بزودی شماره ثبت آن از سوی وزیر به استاندار گیلان ابلاغ خواهد شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا