آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

شمار مبتلایان فاسیولا در گیلان به ۳۶ تن رسید

فاسیولاسرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش شمار مبتلایان به بیماری فاسیولا در گیلان خبر داد و از افرادی که به تشخیص پزشک خود نیاز به انجام آزمایش دارند خواست برای انجام تست ها به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش تدبیرشرق ,آبتین حیدرزاده امروز با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری فاسیولا در گیلان اظهار کرد: تاکنون تست فاسیولا ۳۶ تن از گیلانیان مثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیماران برای انجام آزمایشات به مراکز بهداشتی درمانی معین شهرستان خود مراجعه کنند، افزود: مبتلایان به این بیماری پس از مثبت شدن آزمایشات فاسیولا داروی موردنیاز را از مرکز بهداشت استان تهیه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آزمایشات سرولوژی که خارج از سیستم مرکز بهداشت استان و آزمایشگاه رفرانس مورد تأیید وزارت بهداشت انجام می‌شود در بیش از نیمی از موارد نتیجه مثبت اما کاذب دارد لذا لازم است همه افراد توسط سیستم بهداشتی نیز مورد آزمایش قرار گیرند.

حیدرزاده بر لزوم جدی گرفتن پیشگیری از ابتلا به بیماری فاسیولیازیس تأکید کرد و‌ افزود: افرادی که مشکلات درد مبهم شکمی طولانی‌مدت به همراه هایپر ائوزینوفیلی و سابقه مصرف سبزی‌های محلی به‌صورت خام دارند بهتر است به مراکز جامع خدمات سلامت نزدیک محل زندگی‌شان جهت بررسی مراجعه کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا