آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد؛ پرداخت یک‌هزار و 530 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی / ضرورت بازگشت به تولید واحدهای تحت تملک بانک‌ها / پاسخگویی به مکاتبات و استعلام‌ها در جهت جلب رضایتمندی مردم تسریع شود

موانع تولیداستاندار گیلان به پرداخت یک‌هزار و 530 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی از محل اعتبارات سال 98 اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ضمن تلاش برای بازگشت به چرخه تولید حداقل نیمی از واحدهای تحت تملک بانک‌ها تا پایان سال جاری، در پاسخگویی به مکاتبات و استعلام‌ها نیز تسریع کنند تا شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

به گزارش تدبیرشرق؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و ضرورت توجه به این راهبرد توسط مدیران و فعالان بخش های اقتصادی بیان داشت: در سال گذشته تحت عنوان رونق تولید شاهد تلاش‌های مستمر فعالان اقتصادی اعم از شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی با مشارکت و همکاری بانک‌های استان و همراهی مدیران دستگاه‌ها بودیم که در سالجاری باید با قوت بیشتری تداوم یابد.

وی به پرداخت یک هزار و 530 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی از محل اعتبارات سال 98 از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قالب تسهیلات تکلیفی و منابع داخلی بانک‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح‌های با پیشرفت بالای 60 درصد تا پایان سال گذشته، 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که حدود 500 میلیارد تومان نیز در مرحله پرداخت بانکی است.

 نماینده عالی دولت در استان جایگاه سوم گیلان از لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی را نشانگر تلاش‌های صورت گرفته دانست و افزود: معتقدم با فضای همدلی و همراهی که میان بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی وجود دارد؛ باید جایگاه خوبی را در بین استان‌ها به واسطه نقش واحدهای تولیدی در ارتقاء میزان اشتغال، به دست آوریم.

دکتر زارع به آسیب‌های وارده به فعالان اقتصادی و اشتغال بر اثر شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید ضمن حفظ وضعیت فعلی اشتغال در راستای راه اندازی واحدهای جدید و توسعه خطوط موجود گام بردارند .

وی با بیان اینکه واحدهای با پیشرفت فیزیکی 60 تا 99 درصد با اندکی حمایت به مرحله بهره‌برداری می‌رسند، گفت: برخی واحدهای تولیدی با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند که انتظار دارم مدیران بانک‌ها ، همراهی لازم را با فعالان اقتصادی داشته باشند.

وی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در هریک از شهرک‌های صنعتی را یکی از راهکارهای تسریع در رفع موانع آنان عنوان کرد و گفت: با برگزاری نشست‌های صنفی به صورت موضوعی نیز می‌توان مسائل آنان را بررسی و برطرف کرد.

 وی بر لزوم بازگشت به چرخه تولید واحدهای تحت تملک بانک‌ها در سال جاری نیز تأکید و تصریح کرد: برخی از این واحدها با داشتن تجهیزات با کیفیت و مطلوب براساس مشکلات و ضعف مدیریتی به صورت تعطیل درآمده‌اند که باید تلاش شود تا پایان سال حداقل 50 درصد آنان واگذار و به چرخه تولید بازگردانده شوند.

استاندار گیلان بر تسریع در اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 و نیز تسهیلات درنظرگرفته شده از سوی دولت برای واحدهای آسیب‌دیده از کرونا باتوجه به ابلاغ آیین‌نامه آن تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی پرداخت این تسهیلات پیگیری لازم را در این خصوص در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین به طرح گلایه برخی مراجعه کنندگان به بانک‌ها و دستگاه‌ها از طریق فضای مجازی و یا خطوط ارتباط تلفنی نیز اشاره کرد وگفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ، جهش‌گونه به موضوعات بنگرند و در پاسخگویی به مکاتبات و استعلام‌ها تسریع کنند تا شاهد نتایج مطلوب و حصول رضایتمندی مردم باشیم.

دکتر زارع همچنین در بخش دیگری از سخنانش به منزلت والای شب‌های قدر ، لزوم بهره‌گیری از فیوضات معنوی ایام ضیافت الهی و تقارن شب بیست و یکم ماه رمضان با سالروز شهادت امام علی (ع) اشاره و اضافه کرد: آن امام همام کار، تلاش و تولید را عبادتی ممدوح و بزرگترین تفریح دانسته اند که اگر امروز متناسب با شرایط کشورمان و تنگناهای ناشی از تحریم های دشمنان، به کار و تولید به عنوان عبادت بنگریم؛ بیش از هر زمان دیگری وجه تسمیه آن معنا می یابد.

در این جلسه به مشکلات هفت واحد تولیدی استان رسیدگی و دستورات لازم از سوی استاندار گیلان برای رفع موانع پیش روی تولید آنها صادر شد.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا