آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

توزیع احسان و نذورات در شب‌های قدر ممنوع است

شب‌های قدرامام‌جمعه آستارا با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر امسال در پنج مکان مصلا، امام‌زادگان، مسجد جامع لوندویل، مسجد دهستان ویرمونی و مسجد اهل سنت چلوند برگزار می‌شود، گفت: توزیع هرگونه احسان و نذورات در طول شب‌های قدر ممنوع است.

 به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد پیش‌گیری از ویروس کرونا در محل فرمانداری اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر امسال در پنج مکان مصلا، امام‌زادگان، مسجد جامع لوندویل، مسجد دهستان ویرمونی و مسجد اهل سنت چلوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع هرگونه احسان و نذورات در طول شب‌های قدر ممنوع بوده و در صورت مشاهده یا گزارش با افراد خاطی در چهارچوب قانون برخورد می‌شود، گفت: روحانی، هیأت‌امنا و فرمانده پایگاه مساجد مسئول نظارت و کنترل موارد بهداشتی و ساعات برنامه مساجد هستند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه طبق پروتکل‌های بهداشتی به مراجعه‌کنندگانی که ماسک و دست‌کش ندارند اجازه حضور داده نخواهد شد، تصریح کرد: به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌شود همراه خود مهر، زیرانداز، سجاده، مفاتیح، ماسک و دست‌کش داشته باشند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه در صورت بهتر شدن شرایط و تهیه امکانات لازم امکان بازگشایی تمام مساجد در شب‌های دوم و سوم قدر پیش‌بینی شده است، افزود: مدت‌زمان بازگشایی مساجد در شب‌های 21 و 23 دو ساعت بوده و در طول‌این‌مدت هرگونه برپایی نماز جماعت و مجالس تحریم ممنوع است.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه ستاد پیش‌گیری از ویروس کرونا وضعیت این شهرستان را هم‌چنان قرمز دانست و اظهار کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان آستارا، تمام تلاش‌ما این است که برنامه‌های شب های دوم و سوم قدر نیز در همان چهار محل برگزار شود.

حسن رستم‌زاد با بیان اینکه اماکن برگزاری مراسم شب‌های قدر قبل و بعد مراسم به صورت مرتب گندزدایی شود، تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان به هنگام ورود به مساجد و امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) به لحاظ علائم بیماری کرونا مورد غربال‌گری بهداشتی و تب‌سنجی قرار بگیرند.

شب قدر، شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک‌ساله انسان‌ها است. زمان دقیق شب‌های قدر مشخص نیست، ولی براساس بسیاری از روایات دینی، این شب در ماه رمضان واقع‌شده و به احتمال زیاد یکی از شب‌های نوزده، بیست‌ویک یا بیست‌وسه این ماه است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا